قرمزشدن وضعیت مصرف برق در ۱۰ استان

امروز ( 4 مرداد) استان‌های اصفهان،چهارمحال وبختیاری،مرکزی،همدان،قزوین، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان‌های شرقی و غربی و بخش شمالی کرمان در محدوده قرمز مصرف برق قرار دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، بررسی نقشه  مصرف برق امروز ۴ مرداد حاکی از آن است که  در حال  حاضر استان‌های اصفهان،چهارمحال وبختیاری،مرکزی،همدان،قزوین، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان‌های شرقی و غربی و بخش شمالی کرمان در محدوده قرمز مصرف برق  قرار دارند.

 هموطنان ساکن در مناطق یاد شده می‌توانند با کاهش تنها  ۱۰ درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و  امکان بهره‌مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز به مداومی به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، فراهم کنند.

استان‌های  خراسان رضوی، جنوبی  یزد، سمنان،  تهران، هرمزگان، بوشهر، لرستان و کلانشهرهای مشهد، تهران ، اصفهان، شیراز واهواز در محدوده زرد مصرفی قرار دارند.

هموطنان ساکن در این مناطق  نیز می‌توانند تنها با کاهش ۵ درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.

همه هموطنان با تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند در کولرهای آبی است می‌توانند در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض  خود تاثیربسزایی داشته باشند.

 استفاده نکردن از وسایل پرمصرف مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی ،اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می‌رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید