مرحوم جلال‌الدین رحمت، زمانی که در خارج از کشور برای تحصیل، زندگی می‌کرد با مطالعه و فحص و جستجو، مسیر اهل بیت علیهم السلام و مکتب امام را انتخاب کرد و خود بارها می‌گفت در کنار مطالعه کتب دانشمندان شیعه، شیفته مرحوم امام خمینی شدم.

به گزارش جماران؛ پرفسور جلال‌الدین رحمت، رهبر شیعیان اندونزی و موسس سازمان اهل بیت علیهم‌السلام در این کشور، روز گذشته در سن ۷۲ سالگی و بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا به دیار حق شتافت.

حجت‌الله ابراهیمیان، رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در اندونزی درباره او گفت: مرحوم دکتر جلال، زمانی که در خارج از کشور برای تحصیل، زندگی می‌کرد با مطالعه و فحص و جستجو، مسیر اهل بیت علیهم السلام و مکتب امام را انتخاب کرد و خود بارها می‌گفت در کنار مطالعه کتب دانشمندان شیعه، شیفته مرحوم امام خمینی شدم؛ لذا این مسیر را انتخاب کردم. اگر در اندونزی قبل از انقلاب به تعداد انگشتان، شیعه اثنا عشری داشتیم و امروزه میلیون‌ها فرد مفتخرند به پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام، این نیست مگر به خاطر تلاش این مرد بزرگ. شیعیان امروز اندونزی وامدار این شخصیت الهی اند.

ابراهیمیان افزود: عکس بزرگ مرحوم امام «ره» و مقام معظم رهبری «حفظه الله» در منزل دکتر جلال در جاکارتا، برای هر ایرانی و خارجی که به خدمتشان می‌رسید، قابل تحسین بود؛ چرا که ورد زبان دکتر جلال این بود: «سیدنا القائد در قلب من است.»

وی گفت: دکتر جلال با نگاه تشکیلاتی‌اش، سازمان اهل بیت اندونزی را تاسیس کرد و با تاسیس نمایندگی در استان‌های اندونزی سهم بسزایی در ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام داشت. همچنین کتر جلال با تاسیس مجتمع آموزشی شهید مطهری که به عنوان یکی از مدارس بسیار مهم آموزشی در اندونزی مطرح است، قصد ترویج مکتب امامین انقلاب در قالب رسمی آموزشی را داشت که بحمدلله این مهم توسط فرزند لایق و قابلش، جناب آقای دکتر مفتاح رحمت در حال انجام است.

رایزن سابق کشورمان در اندونزی خاطرنشان کرد: دکتر جلال، شخصیتی است که وقتی انحرافی را از یکی از نزدیکان خود می‌بیند که با خط مشی ترسیم شده از سوی نظام عزیز ما سازگاری ندارد و تذکری به او داده می‌شود، با جان و دل می‌پذیرد و ابراز می‌دارد به خاطر سیدنا القائد، (امام المسلمین آیت‌الله خامنه‌ای)، حاضرم هر کاری را انجام دهم.

 

1022078_478

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.