قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برنامه امسال کاملاً متفاوت از سال‌های گذشته است، افزود: ما بزرگداشت دهه فجر را از ماه‌ها قبل با یک هم‌افزایی برنامه‌ریزی کردیم. بر همین اساس از نیمه شهریور ماه در قالب ۲۴ واحد تخصصی بیش از ۴۲ هزار عنوان فعالیت و مراسم و آیین مصوب و برنامه ریزی شد.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای تبلیعات اسلامی

به گزارش جماران؛ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: از نیمه شهریور ماه برنامه‌ریزی برای دهه فجر آغاز شد؛ بیش از ۴۲ هزار عنوان فعالیت، مراسم و آیین مصوب و برنامه ریزی شد.

نصرت‌الله لطفی در نشستی که به منظور اعلام اهم سیاست‌ها و‌ کلیات برنامه‌های مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار‌ کرد: همه مردم واقف هستند که بزرگداشت دهه فجر و حسن ختام دهه فجر، یعنی روز ۲۲ بهمن صرفاً یک راهپیمایی نیست بلکه یک پدیده کاملاً استثنایی در دنیا به عنوان تجدید بیعت با اسلام، انقلاب اسلامی، آرمان‌های بلند رهبر کبیر انقلاب است. 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برنامه امسال کاملاً متفاوت از سال‌های گذشته است، افزود: ما بزرگداشت دهه فجر را از ماه‌ها قبل با یک هم‌افزایی برنامه‌ریزی کردیم. بر همین اساس از نیمه شهریور ماه در قالب ۲۴ واحد تخصصی بیش از ۴۲ هزار عنوان فعالیت و مراسم و آیین مصوب و برنامه ریزی شد.

وی گفت: خداوند را شاکر هستیم که با همراهی مردم عزیز با رعایت دقیق پروتکل‌‌های بهداشتی، مراسم را از روز ۱۲ بهمن آغاز کردیم. برنامه‌ها یکی پس از دیگری از تجلیل پیشکوستان گرفته تا مراسم «به لطف مادر» برگزار شد. آنچه در روزهای آتی پیش رو خواهد بود نیز یکی پس از دیگری اجرا خواهد شد.

لطفی ادامه داد: یکی ‌از کارهایی که طبق روال سال‌های قبل مدنظر بود، این بود که انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی در چه وضعیتی است؟ انقلاب، نظام، مردم و‌نکاه به آینده به شعاری محوری تبدیل شد؛ «انقلاب اسلامی، بالنده، مقتدر چون کوه استوار» نگاه امیدوارانه به آینده علیرغم دسیسه دشمن برای ناامیدی جوانان، در حال پیشرفت و‌ رشد است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: در مقایسه با همه سال‌های طول تاریخ ایران در اوج اقتدار در عرصه بین‌الملل، پزشکی، اجتماعی، علمی و اقتصادی چون کوه ایستادیم. ۴۲ سال انواع فتنه برای براندازی نظام را شاهد بودیم اما نظام اسلامی با توکل به خدا و مردمی نمونه چون کوه ایستاده و با نگاهی به آینده در حال رشد است. از این منظر ان‌شاالله بتوانیم امسال نیز دین خود را ادا کنیم.

وی بیان کرد: عناوینی برای ایام الله دهه فجر تعریف شده است؛ امروز نباید فداکاری بسیجیان را فراموش کنیم بر همین اساس خدمت مومنانه و موضوع مدافعان سلامت از جمله برنامه‌های ماست که در دستور کار است. رزمایش سراسری خدمت مومنانه تحت ۴۲ هزار عنوان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: روز ۲۲ بهمن را به نام شهید سردار سلیمانی نامگذاری کرده‌ایم و حسن ختام این نامگذاری‌ها و این ایام ان‌شاالله یوم الله ۲۲ بهمن عید اسلامی بزرگ، سرآغاز حکومت الله بر جهان است. به فضل الهی یک ۲۲ بهمن با عظمت و با اقتدار و ماندگار در تاریخ خواهیم داشت.

لطفی اظهار کرد: از این منظر یکی از ویژه برنامه‌های ما برای ۲۱ بهمن، جشن بزرگ سراسری شکوه صبر و شکر ساعت ۱۸:۳۰ روز سه‌شنبه با محوریت آستان قدس رضوی، بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) شهر مقدس قم، بقا متبرکه و مساجد است. 

 

photo_2021-02-08_13-29-20

 

با اهتمام عزیزان در ستاد کل نیروهای مسلح همکاری نیروهای نظامی و‌ انتظامی، نورافشانی ۳۰ مرکز استان و حداقل ۴۰۰ شهرستان ساعت ۲۱ شامگاه ۲۱ بهمن خواهیم داشت.

لطفی بیان کرد: اگر چه امسال در شرایط خاص کرونایی هستیم و سلامت‌محور برگزار شدن هر گونه مراسم مورد تاکید بوده، به همین جهت و فارغ از مراسم ۴۱ سال گذشته در روز ۲۲ بهمن شاهد حضور تجمعی مردم نبوده و راهپیمایی امسال در شکل تفکیکی خودرویی خانوادگی و موتوری را شاهد خواهیم بود و مسیرهای ۱۲ گانه منتهی به میدان آزادی تهران و مسیرهای اعلام شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی و یا هر سیلقه سیاسی همه یکصدا استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد خواهند زد.

وی با بیان اینکه آغاز مراسم در سراسر کشور ساعت ۱۰ صبح خواهد بود گفت: با رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی تعدادی محدود یعنی حدود  ۲۰۰ غرفه بهداشتی، پذیرایی و فرهنگی در طول مسیرهای منتهی به میدان آزادی ارائه خواهد شد. امسال با ایجاد پویش و هشتگ فراخوان عمومی برای نصب پرچم در سر درب منازل، همراه داشتن پرچم در مراسم ۲۲ بهمن و پویش هر خودرور و موتورسیلکت با پرچم جمهوری اسلامی از جمله جلوه‌های ویژه لاین جشن خواهد بود. در این بخش و در هر استان به بهترین موتور و خودروی تزیینی هدایایی اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد:‌ اگر چه شکل مراسم امسال خودرویی است و موتوری خواهد بود اما همچنان تمامی رسانه‌های خارجی مقیم با حدود ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار و بیش از ۲۰ هزار عوامل رسانه‌ای داخلی مراسم ۲۲ بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری خواهند داد. علاوه بر عکاسان رسانه‌ها امسال نیز در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن دو هزار هنرمند جوان عکاس ویژه مردمی، به ثبت افتخارات و بالندگی‌های مردم در ۲۲ بهمن اقدام می‌کنند.

 

 

photo_2021-02-08_16-46-06

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.