دانیل السبرگ که به افشای اسناد وزارت دفاع آمریکا مشهور است، در مورد نقشه ترامپ برای تحریک ایران می گوید: «ترامپ ۱۷ یا ۱۸ روز برای چنین اقدامی فرصت دارد و این زمان برای برنامه ی آنها کافی است. از سوی دیگر در همین زمان فرصتی است که می توان با آگاهی بخشی و انتشار اطلاعات، از وقوع چنین برنامه ای ممانعت کرد»

به گزارش جماران؛ دانیل السبرگ می گوید باور دارد که ترامپ یک برنامه فوق سری برای تحریک و ایجاد درگیری با ایران دارد.

شفقنا به نقل از ایندیپندنت نوشت: دانیل السبرگ که تحلیل گر دفاعی و مشهور به افشاگر اسناد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است، روز دوشنبه ابراز داشت: «باور دارم،  برنامه ای فوق سری برای تحریک ایران وجود دارد تا پس از پاسخ ایران به این تحریک، آمریکا بهانه ای برای درگیری با ایران پیداکند»

“ترامپ ۱۷ یا ۱۸ روز برای چنین اقدامی فرصت دارد و این زمان برای برنامه ی آنها کافی است. از سوی دیگر در همین زمان فرصتی است که می توان با آگاهی بخشی و انتشار اطلاعات، از وقوع چنین برنامه ای ممانعت کرد»

او که پس از اعلام حکم یک دادگاه انگلیس درباره جولیان اسانژ صحبت می کرد، از مقاماتی که نسبت به برنامه محرمانه ترامپ اطلاعات دارند تقاضا کرد اطلاعات خود را نه تنها با کنگره بلکه با رسانه ها در میان بگذارند تا بتوان از این درگیری احتمالی پیشگیری کرد»

السبرگ ادامه داد: «من فکر می کنم انتشار این اطلاعات یک اقدام وطن پرستانه باشد و نقطه مقابل آن خیانت است. ممانعت از این درگیری نه تنها به نفع ایالات متحده ، یا ایران و خاورمیانه، بلکه به نفع کل جهان است»

وی  افزود: «من در مورد چند هفته آینده صحبت می کنم.  همین حالا اقدام کنید. منتظر نمانید که بمب ها شروع به ریزش کنند. امروز ، این هفته یا هفته آینده اطلاعات را فاش کنید. یک ماه دیگر که می تواند خیلی دیر باشد».

دانیل السبرگ سندی برای دیدگاه خود ارائه نداد اما او مشهور به افشاگر اسناد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است، او در سال ۱۹۷۱ اسناد مربوط به تحقیق فوق سری پنتاگون دربارهٔ چگونگی تصمیم‌گیری  و فریبکاری های پنتاگون و دولت آمریکا در جنگ ویتنام  را فاش ساخته بود.

وی در سال ۱۹۷۱ افزون بر اسناد فوق محرمانه در این باره، اطلاعاتی را نیز که به حوزه فعالیت وی به عنوان معمار راهبرد تخریب حتمی متقابل هسته ای آمریکا (MAD) مربوط می شدند، از گاو صندوق دفتر کار خود برداشت.  السبرگ در آخرین کتاب خود با عنوان «ماشین آخرالزمان: اعترافات یک برنامه ریز جنگ هسته ای» مشارکت خود را در آن چه برنامه هسته ای «جنون آمیز و جنایتکارانه» آمریکا می نامد، روایت می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.