رئیس جمهور کنونی آمریکا در آمار منتشر شده درباره مرگ و میر کرونا و مبتلایان به این ویروس در آمریکا تردید کرد و آن را اغراق آمیز دانست.

 

به گزارش جماران، «دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا در توئیتی آمار جان باختگان و مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را زیر سئوال برد.

ترامپ نوشت: تعداد مبتلایان و جان باختگان ویروس چینی(ویروس کرونا) در آمریکا بزرگ نمایی شده است.

این در حالی است که دانشگاه «جان هاپکینز» آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا تبدیل به اولین کشور در جهان شده است که تعداد جانباختگان ویروس کرونا در آن از مرز 350 هزار جان باخته فراتر رفته است.

این دانشگاه که در آمارهای خود بر اساس داده های سازمان های رسمی و برخی منابع دیگر تکیه دارد،تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا روز شنبه شاهد افزایش بی سابقه ای در تعداد مبتلایان شد به طوری که 299هزار و 87 مورد ابتلای جدید را ثبت کرد و در همین روز 2هزار و 398 نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس مرگبار جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بر اساس داده های این دانشگاه به 20 میلیون و 430 هزار و 797 نفر رسید و تعداد جانباختگان نیز به 350 هزار و 214 نفر رسید. این بالاترین تعداد مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان به شمار می رود.

در همین حال، کارزار وسیع واکسیناسیون ضد کرونا از ماه پیش در ایالات متحده آمریکا آغاز شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.