ترامپ آنقدر دست و پا میزند تا جزو سیاستمدارانی نشود که همچون سارا پالین، پس از خروج از قدرت، حرفی برای گفتن نداشته باشد و بایکوت خبری شود.

 

به گزارش جماران، لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: در اولین مقاله در سال جدید قول دادیم که در مورد دونالد ترامپ پس از ترک کاخ سفید چیزی ننویسیم و او را بایکوت کنیم. اما مانند بسیاری از تصمیمات سال نو، عمل به این وعده هم احتمالا غیرممکن خواهد بود - بیشتر به این دلیل که ترامپ هیچگاه از صحنه سیاسی خارج نمی شود و در حال حاضر برای انتخابات 2024 برنامه می ریزد.

کاندیداهای ریاست جمهوری که در انتخابات سراسری شکست می خورند به ندرت مجدداً در انتخابات شرکت می کنند و تقریباً هرگز پیروز نمی شوند.

لکه ننگ شکست به سختی پاک می شود و حزب و رأی دهندگان آن معمولاً ادامه کار را انتخاب می کنند. بیشتر بازندگان  یا مانند «میت رامنی و جان مک کین» به سنا می روند یا مانند «هیلاری کلینتون  و ال گور» بازنشسته می شوند. تنها استثنا در دوران مدرن و بیش از نیم قرن پیش «ریچارد ام. نیکسون» بود  که بازگشت او 8 سال، از 1960 تا 1968 طول کشید.

اما ترامپ که هرگز خود را ملزم به پیشینه و سابقه نمی داند، به نظر می رسد که آماده ادامه تلاش است.

ترامپ همه نشانه ها برای کاندیدای جمهوری خواهان شدن در انتخابات سال 2024 را دارد.

او که به زودی سمتش به «رئیس جمهور سابق» تغییر می کند، به زودی  دلایل زیادی برای زنده نگه داشتن این احتمال خواهد داشت که بیشتر آنها موارد مربوط به منافع شخصی است.

به نظر نمی رسد که ترامپ هرگز زیاد از رئیس جمهور بودن لذت برده باشد، اما او به وضوح عاشق کارزار انتخاباتی و اعمال قدرت است. کاندیداتوری در سال 2024 بهانه ای برای برگزاری تجمعات و ترساندن سیاستمداران جمهوری خواه از طریق توئیتر به وی ارائه می دهد. و اینکه آیا او واقعاً اعتقاد دارد که در انتخابات تقلب شده است، مهم نیست بلکه ادامه مبارزه به او این امکان را می دهد که ادعا کند، هرچند با ادعای جعلی،  او واقعاً نباخته است.

شاید مهمترین مسئله این باشد که سیاست، جریان درآمد جدیدی به ترامپ - شاید حتی یک مدل تجاری جدید - ارائه می کند که ممکن است در اقتصادی که به املاک و مستغلات تجاری و صنعت هتلداری اهمیتی نمی دهد اما هسته اصلی تجارت خصوصی او است، مفید باشد. ترامپ با به راه انداختن نبردهای حقوقی (حتی غیراخلاقی) و پیشنهاد احتمال حضور مجدد در انتخابات، دریافت که با تلاش کم یا حتی بدون هیچ تلاشی می تواند صدها میلیون دلار جمع آوری کند. طبق گزارش ها، ستاد وی و کمیته اقدام سیاسی جدید وی بیش از 250 میلیون دلار پس از شکست اش جمع آوری کرده اند.

هنوز هم مانند هر سیاستمدار شکست خورده، ترامپ با یک چالش روبرو خواهد شد: او باید راهی برای حفظ ارتباط خود پیدا کند.

بعید است که وی به زودی رسماً کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند، زیرا این امر جمع آوری کمک های مالی وی را محدود می کند و به افشای بولتن مالی سالانه نیاز دارد.

در عین حال همانطور که او طی چهار سال گذشته به طور مکرر نشان داد، مهارت زیادی در تأثیرگذاری در قانونگذاری در کنگره ندارد؛ از جمله هفته گذشته، هنگامی که «میچ مک کانل» رهبر اکثریت مجلس سنا تقاضای وی برای ارائه 2000 دلار چک تسویه حساب برای اکثر آمریکایی ها را رد کرد.

اما ترامپ در تأثیرگذاری بر رأی دهندگان در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان - منبع واقعی تأثیر او نسبت به حزبش در کنگره - موثر بوده است. بنابراین یکی از نقش های احتمالی پس از ریاست جمهوری برای وی می تواند «آدم بانفوذ» در حزبش باشد.

به همین دلیل، حضور او رقابت ریاست جمهوری جمهوری خواهان را در سال 2024 متوقف خواهد کرد زیرا سایر کاندیداهای احتمالی تمایلی به چالش وی ندارند.

«الکس کانانت» استراتژیست جمهوری خواه گفت: «این مسئله به ویژه ارائه کمک های اهداکنندگان را متوقف خواهد کرد. اگر شما یک اهدا کننده فوق العاده مالی هستید، تا زمانی که بدانید ترامپ کاندیدایانتخابات است، گزینه خود را انتخاب نخواهید کرد.»

و البته، ترامپ سعی خواهد کرد پوشش رسانه ای را به عنوان اکسیژن تقویت کننده قدرت او در سال 2016، جذب کند.

این یک انتخاب دشوار را به سازمان های خبری و ستون نویسان ارائه می دهد: آنها چقدر باید به یک رئیس جمهور سابق پر سر و صدا که از بازنشستگی برازنده خودداری می کند، بپردازند؟

برخی از منتقدان رسانه ای پیش از این به سردبیران هشدار داده اند که پس از خارج شدن ترامپ از قدرت از هرگونه توجهی به او خودداری کنند - و در واقع او را تحریم کنند. اما ترامپ تا زمانی که به عنوان یک نیروی مهم در حزب خود باقی بماند خبرساز خواهد بود.

او نباید فقط به دلیل اینکه قبلاً رئیس جمهور بود تحت پوشش قرار گیرد بلکه مجبور است هرگونه توجهی را به خود جلب کند. اما او وفاداری اکثر جمهوری خواهان را حفظ کرده است و در همین راستا برخی از آنها قصد دارند با به چالش کشیدن آرای انتخاباتی بایدن در چهارشنبه وفاداری خود را به او نشان دهند. کسی که اینقدر حزبش را تحت تأثیر قرار دهد نمی تواند نادیده گرفته شود.

اگر ترامپ موفق شود پایگاه خود را هم حفظ کند و تأثیر واقعی بر سیاستمداران حزب جمهوری خواه اعمال کند، این چیزی است که مردم باید بدانند. و اگر او ناامید شود و دست از تلاش بردارد، باز هم این چیزی است که ما باید در مورد آن بدانیم.

و همیشه امکان برخورد قانونی علیه وی وجود دارد و این نیز خبرساز خواهد بود.

ترامپ می تواند یک نیکسون دیگر باشد، یک سیاستمدار مردمی که نقشه بازگشت موفقیت آمیز را دارد - اما او همچنین می تواند «یک سارا پالین دیگر» شود؛ یک پوپولیست که پس از ترک کارش به سرعت از چشم همه می افتد.

اگر ترامپ بخواهد نفوذ سیاسی خود را گسترش دهد، مجبور است برای آن تلاش کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.