مهدی چمران با تایید ملاقات با برخی از کاندیداهای احتمالی انتخابات مانند قالیباف و سردار دهقان اظهار داشت: رایزنی به آن معنا که نه(می‌خندد) با همه افراد سلام و علیک و احوالپرسی و رفت و آمد داشتیم و داریم، با آقای رستم قاسمی هم داشتیم که شما اشاره نکردید.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، نایب رئیس شورای ائتلاف درخصوص احتمال ائتلاف با «شورای وحدت»، گفت: آرزو می‌کنم که به تَفَرُّق نینجامد و اگر به اینجا برسد اتفاق خوبی نخواهد بود.

مهدی چمران فعال سیاسی اصولگرا و نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درخصوص مصوبات مجلس در هفته‌های اخیر در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات که شرایط ثبت نام را محدود کرده و برخی گروه‌ها از ثبت نام محروم شده‌اند، گفت: اینکه شرایط ‌ثبت‌نام به گونه‌ای تعیین شود که هرکسی با هر تحصیلات و سوابقی نتواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند، اقدام مثبتی است چرا که بعدا در رسانه‌های خارجی می گویند مثلا هزار نفر ثبت‌نام کرده و تنها ۶ نفر در عرصه انتخابات باقی مانده‌اند در صورتی که این هزار نفر همگی تحصیلات و سوابق نداشتند اما همین ثبت نام و رد شدن آن‌ها باعث حاشیه می‌شود. اما در مقابل نباید آنچنان سختگیری شود که نیروهای دارای صلاحیت و توانایی به دلیل محدودیت های ایجاد شده در شرایط امکان ثبت نام پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه بطور دقیق مصوبات اخیر مجلس در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را ملاحظه نکرده است، اظهار کرد: زمانی که در شورای شهر بودیم پیشنهاد ما این بود که روسای شوراهای کلانشهرها، شهرداران کلانشهرها و رئیس شورای عالی استان‌ها بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند، اما اکنون پیشنهادی ارائه نداده‌ام.

چمران در پاسخ به این سوال که «گفته می‌شود شما با برخی از کاندیداهای احتمالی انتخابات مانند آقای قالیباف یا آقای دهقان ملاقات و گفت‌وگو داشته‌اید» اظهار داشت: رایزنی به آن معنا که نه(می‌خندد) با همه افراد سلام و علیک و احوالپرسی و رفت و آمد داشتیم و داریم، با آقای رستم قاسمی هم داشتیم که شما اشاره نکردید.

وی درخصوص دیدار با علی لاریجانی، گفت: بعد از پایان مجلس دهم تاکنون دیداری با لاریجانی نداشته‌‌ام. 

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درخصوص سازوکار این شورا برای انتخابات ۱۴۰۰ بیان داشت: برای انتخابات و تاسیس شوراها در سراسر کشور یک برنامه کاملا حساب با بهره‌گیری از تجربیاتی که در انتخابات مجلس کسب شد، داریم و اکنون در مرحله شکل دادن مجامع استانی و انتخاب شوراهای استانی هستیم. در همین چارچوب تعدادی از شوراها در استان‌ها طی هفته گذشته و تعدادی هم در هفته جاری شکل گرفتند و کار ادامه دارد.

وی ادامه داد: روند کار هم به این گونه است که ما تعدادی را انتخاب می‌کنیم و این‌ افراد به عنوان محور فعالیت مامور به تشکیل مجامع در استان‌ها و شهرستان‌ها می‌شوند که در این مجامع طی یک انتخابات که به صورت عام است شورای ائتلاف شکل می‌گیرد. این یک سیستم خیلی حساب شده است و برای اولین بار هم است که در کشور اجرا می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال وحدت با «شورای وحدت» در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: من این را نمی‌دانم. آرزو می‌کنم که به تَفَرُّق نینجامد و اگر به اینجا برسد اتفاق خوبی نخواهد بود.

وی در پایان پیرامون احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات شورای شهر آینده، بیان داشت: خدا می‌داند، خودم علاقه ای ندارم و هنوز هیچ فکری نکرده‌ام. من به شخصه دوست دارم افراد دیگری باشند حالا اینکه مردم چه بخواهند این یک بحث دیگری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.