سید حسن نصرالله در مورد جلسه سردار سلیمانی و پوتین در مورد احتمال ورود روسیه به جنگ سوریه گفت: حاج قاسم توانست با استدلال و تشریح واقعیت پوتین را قانع کند و توانست روشن کند که نتیجه این ورود چه خواهد بود. الان همه می‌دانند که روسیه از دروازه سوریه به دنیا بازگشت.

به گزارش جماران؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در گفت و گو با شبکه المیادین گفت: «روسیه در ابتدای امر مردد بود که وارد جنگ در سوریه شود و حاج قاسم سلیمانی با استدلال و شخصیت کاریزماتیک خود آن‌هم روی نقشه و توضیحاتی واقعی در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور روسیه داشت، او را متقاعد کرد که برای مقابله با تروریست‌ها و جلوگیری از سقوط دولت سوریه، به مسئله این کشور ورود کند. «در آن جلسه دوساعته، پوتین به حاج قاسم گفت من قانع شدم. این چیزی بود که از حاج قاسم شنیدم. حاج قاسم توانست با استدلال و تشریح واقعیت پوتین را قانع کند و توانست روشن کند که نتیجه این ورود چه خواهد بود. الان همه می‌دانند که روسیه از دروازه سوریه به دنیا بازگشت».»

 

ایران کشوری نیست که در مسائل و پرونده‌های مختلف خریده یا فروخته شود

 

نصرالله در بخش دیگری از مصاحبه گفت: «ایران کشوری نیست که در مسائل و پرونده‌های مختلف خریده یا فروخته شود یا اینکه به نیابت از ملت‌های منطقه با آمریکایی‌ها مذاکره کند. کمااینکه به اروپایی‌ها نیز گفته است که مذاکره و گفت‌وگو به نیابت از یمنی‌ها یا دیگران در منطقه به آن مربوط نمی‌شود. واشنگتن اصرار داشت که با تهران بر سر میز بنشیند و پرونده عراق را بررسی کند. وقتی خیلی اصرار کردند، ایران پاسخ داد با عراقی‌ها صحبت کنید، اگر آنها صلاح دیدند، ما مانعی نداریم اما به دو شرط؛ مذاکره با حضور طرف عراقی باشد و دوم اینکه دیدار علنی باشد.»

 

حاج قاسم از بُعد انسانی و اخلاقی، بسیار منحصربه‌فرد بود

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «حاج قاسم رحمه‌الله از بُعد انسانی و اخلاقی، بسیار منحصربه‌فرد بود و راز موفقیت او شخصیت اخلاقی و انسانی‌اش بود. ژنرال‌ها معمولا دارای تیپ، پرستیژ و شیوه‌نامه‌ها و حد و مرزها هستند؛ اما وی که مسئولیت بزرگی در ایران، نیروی بزرگ منطقه داشت، بسیار متواضع بود و در اولین دیدار نیم‌ساعت و یک ساعت اول تصور می‌کردی در برابر یک دوست، رفیق و محبوب هستی، انگار سالیان سال وی را می‌شناختی. اصلا تصنعی نبود، حاضر بود برای دیگران جان‌فشانی کند.»

 

سردار سلیمانی گروه های مقاومت را متحد کرد

 

نصرالله افزود: «سردار از گروه‌های مقاومت فلسطین حمایت و آنها را برای مقابله با دشمن صهیونیست متحد کرد. نقش سردار شهید در تجهیز این گروه‌ها به تسلیحات و انتقال تکنولوژی ساخت موشک و راکت به غزه مهم است. (درباره نحوه دستیابی حزب‌الله به موشک‌های کورنت روس در جنگ با رژیم اسرائیل): وزارت دفاع سوریه این موشک‌ها را با پول خود خرید و حزب‌الله از آن در نبرد با صهیونیست‌ها استفاده کرد. شهید سلیمانی از ‌جمله کسانی بود که خواستار تحویل این موشک‌ها به گروه‌های مقاومت در غزه بود و در حمایت از گروه‌های مقاومت هرگز کوتاهی نداشت.»

منبع: روزنامه شرق

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.