یک روزنامه‌نگار آمریکایی می گوید: «ایران یکی از نخستین حوزه‌های سیاست خارجی رئیس‌جمهور جدید آمریکا خواهد بود و بایدن می‌خواهد آغازگر دوران جدید در روابط تهران و واشنگتن باشد».

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، یک روزنامه‌نگار آمریکایی تاکید کرد ایران قطعا یکی از نخستین حوزه‌های سیاست خارجی رئیس‌جمهور جدید آمریکا خواهد بود.

استفن کینزر، (stephen kinzer) نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی است. وی پیش از این خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمر بوده و چندین کتاب منتشر کرده است. وی در حال حاضر برای چندین روزنامه و آژانس خبری گزارش می‌نویسد. کینزر در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درخصوص تنش در روابط ایران و ایالات متحده و سیاست خارجی دولت جدید آمریکا بیان کرد.

اکنون همه خواهان توافق با ایران هستند

کینزر در ابتدا گفت: ادبیات به کار گرفته شده در واشنگتن درباره برجام تغییر کرده است؛ همواره پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده باید به برجام برگردد با دو پاسخ  «بله» و «نه» مواجه می‌شد؛ اکنون اما با روی کار آمدن دولت جدید، شرایط تغییر کرده است. در حال حاضر همه موافق توافق با ایران هستند و افرادی هم که مخالف بازگشت به توافق  هستند دیگر «نه» نمی‌گویند، در عوض آنها می‌گویند که این توافق  باید شامل موارد دیگری مانند حقوق بشر یا موشک‌های بالستیک یا فعالیت‌های منطقه‌ای شود یا اینکه ایالات متحده باید از «اهرم فشار» خود برای گرفتن امتیازات جدید از ایران استفاده کند.

ایران از گزینه های مهم سیاست خارجی بایدن است

وی افزود: به نظر می‌رسد همین انگیزه افزودن موارد جدید به توافق با ایران، انگیزه برخی از افراد در اتحادیه اروپا نیز باشد. با این وجود افراد با نفوذی هستند که جو بایدن را وادار به بازگشت به برجام بدون پیش شرط کنند. ایران قطعا یکی از نخستین حوزه‌های سیاست خارجی رئیس جمهور جدید خواهد بود. 

بایدن می خواهد آغازگر دوران جدید رابط تهران و واشنگتن باشد

وی در مورد زمان احتمالی بازگشت بایدن به برجام گفت: در حالت ایده آل، بایدن نه تنها بازگشت سریع به برجام را اعلام می‌کند، بلکه می‌افزاید که او می‌خواهد این بازگشت، آغاز دوره جدیدی در روابط ایالات متحده و ایران باشد. البته ما ظرف دو ماه آینده از تصمیمات بایدن در این باره اطلاع خواهیم یافت.

سولیوان انتخاب امیدوارکننده بایدن است

این تحلیل گر برجسته نسبت به انتخاب جیک سولیوان به عنوان مشاور امنیت ملی دولت جدید در ایالات متحده ابراز امیدوار کرد و گفت: انتخاب جیک سولیوان به عنوان مشاور امنیت ملی قطعا جالب و احتمالاً امیدوار کننده خواهد بود چرا که وی گفته است ایالات متحده باید تسهیل گر گفت‌وگوهای منطقه ای باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.