در روزهای اخیر فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه با انتشار فیلمی از ورود بمب‌افکن بی-۵۲اچ به پایگاه‌هایش در منطقه خبر داده است.

به گزارش جماران؛ روزنامه آرمان ملی در شماره امروز خود نوشت: «به فاصله کوتاهی پس از اعلام خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق با فرمان دونالد ترامپ، ارتش آن کشور بمب‌افکن‌های بی - 52 را در خاورمیانه مستقر ساخته است‌.

فرماندهی مرکزی آمریکا روز شنبه با اعلام این خبر افزوده که این نوع بمب‌افکن‌ها برای شناسایی هرگونه احتمال و خطر تهاجم علیه نیروهای آمریکایی، شرکا و متحدان آن استقرار یافته‌اند تا در صورت مواجهه با تهدیدات توان واکنش سریع را داشته باشند.

شبکه خبری «فاکس‌نیوز» با انتشار این خبر، می‌افزاید: «این تحرکات پس از آن صورت می‌گیرند که نام «کریستوفر میلر» به عنوان سرپرست تازه وزارت دفاع آمریکا اعلام شده است. ترامپ وزیر دفاع پیشین آمریکا را به تازگی از مقامش برکنار کرده است. طبق برنامه ترامپ، قرار است 2500 نیروی آمریکایی مستقر در افعانستان و 2500 نیروی آمریکایی مستقر در عراق در 15 ژانویه سال آینده میلادی از آن دو کشور خارج شوند. اکنون حدود 4500 نیروی آمریکایی در افعانستان و سه هزار نیروی آمریکایی در عراق مستقر هستند. هنوز مشخص نیست که بمب‌افکن‌های بی52 دقیقا به کدام قسمت از خاورمیانه اعزام شده‌اند اما مشخص است که از پایگاه نیروی هوایی در داکوتای شمالی در آمریکا پرواز کرده‌اند».

بی52 توانایی پرواز با سرعت‌ نزدیک به سرعت صوت تا ارتفاع 15 هزار متری را دارد. این هواپیما قادر به حمل بمب اتمی یا متعارف ‌شونده و قابلیت ناوبری دقیق جهانی است. از بی52 در جنگ‌های متعارف برای مأموریت‌های تهاجمی استراتژیک، پشتیبانی نزدیک هوایی و عملیات دریایی استفاده می‌شود.

بی52 در مأموریت‌های پایش اقیانوس هم کارآمد است و می‌تواند به نیروی دریایی آمریکا در عملیات‌های ضدکشتی و مین‌گذاری کمک کند. این هواپیما می‌تواند در طول دو ساعت 364 هزار کیلومتر مربع از سطح اقیانوس را دیده‌‌بانی کند. برد عملیاتی بی52 با سوخت کامل به بیش از 14 هزار کیلومتر می‌رسد، در حالی‌که با سوخت‌گیری هوایی می‌تواند تا جایی که توانایی جسمی خدمه پروازی آن اجازه دهد، به پرواز خود ادامه دهد.

این بمب‌افکن می‌تواند به مدت 35 ساعت بیش از 14 هزار کیلومتر را بدون سوخت‌گیری مجدد پرواز کند. حمله به نیروگاه برق و مراکز مخابراتی بغداد در سال 1996 با برد 29 هزار و 600 کیلومتر در طول 34 ساعت طولانی‌ترین مسافتی بوده که تاکنون با این هواپیما در یک مأموریت جنگی پیموده شده ‌است.»

فیلمی که فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) درباره اعزام بمب‌افکن بی-۵۲اچ به پایگاه‌هایش در خاورمیانه منتشر کرده است.

حجم ویدیو: 5.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.