سالیوان، استاد علوم سیاسی که دهه‌ها تحولات ریاست جمهوری را مطالعه کرده، می گوید: آقای ترامپ مانند روسای جمهور گذشته رفتار نمی‌کند که به روزهای آخر کار خود اهمیت داده و آن را میراث خود می‌دانند. ترامپ در مورد ایران در حال افزایش تنشی است که می‌تواند منجر به رویارویی شود.

به گزارش جماران؛ نیویورک تایمز در گزارشی به اقدامات ترامپ در روزهای پایانی ریاست جمهوری پرداخت.‌

ایلنا به نقل از نیویورک تایمز نوشت: دونالد ترامپ در حالی چهار سال ریاست خود را به پایان می‌رساند که در این مدت سیاست بدون تفکری را در پیش گرفته و تنها به دنبال ضربه زدن به دشمنان خود بوده است‌ و اکنون در روزهای پایانی، تنها خواهان سخت کردن کار برای دولت بعدی است.

تری سالیوان، استاد علوم سیاسی  که دهه‌ها تحولات ریاست جمهوری را مطالعه کرده است، در این رابطه گفت: آقای ترامپ مانند روسای جمهور گذشته رفتار نمی‌کند که به روزهای آخر کار خود اهمیت داده و آن را میراث خود می‌دانند.

وی افزود: ترامپ در مورد ایران در حال افزایش تنشی است که می‌تواند منجر به رویارویی شود؛ ‌در حالی که اقتصاد آمریکا رو به زوال است و آنها هیچ کاری در مورد رفع بیکاری انجام نمی‌دهند. 

این یک هنجار است که توسط آقای ترامپ درهم شکسته شده و در تضاد کامل با آخرین رئیس‌جمهور جمهوریخواهی است که قدرت را به یک دموکرات تحویل داد.

در مورد ایران مقام‌های دولت ترامپ در تلاش هستند تا تحریم‌هایی جدیدی را بر این کشور اعمال کنند که شاید برای آقای بایدن، لغو  آنها دشوار باشد.

این تحریم‌ها احتمالا هر اقدام آقای بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ را تضعیف می‌کند، اقدامی که نیازمند اعطای فرصت  اقتصادی به ایران بعد از چند سال تحریم‌های ترامپ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.