شرکت فایزر برخلاف رقبایش به برنامه دولت آمریکا نپیوست و در عوض ۲ میلیارد دلار از پول خود را به این پروژه تزریق کرد و سپس قراردادی ۱.۹۵ میلیارد دلاری با دولت آمریکا به منظور فروش ۱۰۰ میلیون دوز واکسن مشروط به اثربخشی آن بست.

به گزارش جماران؛ فانا به نقل از واشنگتن پست نوشت: درحالی‌که مقام‌های دولت ترامپ از جمله شخص او و مایک پنس تلاش کرده‌اند موفقیت واکسن کرونای فایزر را به عملکرد خودشان منتسب کنند، معاون رئیس فایزر گفت: ما بخشی از برنامه دولت آمریکا برای تسریع در ساخت واکسن‌های کرونا نبوده‌ایم و پولی هم از دولت آمریکا یا شخص دیگری نگرفته‌ایم.

فایزر برخلاف رقبایش به برنامه دولت آمریکا نپیوست و در عوض ۲ میلیارد دلار از پول خود را به این پروژه تزریق کرد و سپس قراردادی ۱.۹۵ میلیارد دلاری با دولت آمریکا به منظور فروش ۱۰۰ میلیون دوز واکسن مشروط به اثربخشی آن بست.

آلبرت بورلا مدیرعامل فایزر درباره اینکه چرا حاضر به پذیرش پول دولت آمریکا برای سرمایه‌گذاری در پروژه ساخت واکسن کرونای این شرکت نشده، گفت: می‌خواستم دانشمندانمان را از هرگونه بروکراسی آزاد کنم. وقتی شما از کسی پول می‌گیرید، همیشه ریسمان آن فرد بر گردن شماست. می‌خواهد مدام بر روند پیشرفت کاری شما و همه حرکاتتان نظارت کنند. نمی‌خواستیم اسیر چنین شرایطی شویم. ضمن اینکه می‌خواستم فایزر را از مسائل سیاسی دور نگه دارم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.