دو طرف توافق کردند که «عامدانه جمعیت غیرنظامی یا مراکز غیرنظامی را هدف قرار ندهند» و اجساد سربازان کشته شده و اسامی اسرا را مبادله کنند.

به گزارش جماران؛ ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: ارمنستان و جمهوری آذربایجان توافق کردند تا در مناقشه خود بر سر قره‌باغ از هدف قرار دادن غیرنظامیان و مناطق مسکونی خودداری کنند.

گروه مینسک بامداد شنبه پس از گفت‌وگوهای وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ژنو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ طرف همچنین توافق کردند تا در مورد سازوکارهای راستی‌آزمایی آتش‌بس به تبادل نظر بپردازند.

در این بیانیه آمده است که ۲ طرف توافق کردند که «عامدانه جمعیت غیرنظامی یا مراکز غیرنظامی را هدف قرار ندهند» و اجساد سربازان کشته شده و اسامی اسرا را مبادله کنند.

photo_2020-10-31_02-19-28

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان ۶ مهرماه گذشته آغاز شده است و با وجود این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.