فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران⁩ برای حل مناقشه قره باغ در ادامه رایزنی ها با مقامات ارمنستان با «نیکل پاشینیان» نخست وزیر⁧ ارمنستان⁩ دیدار و درباره طرح صلح پیشنهادى ایران گفت و گو کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر ارمنستان دیدار و درباره ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ گفت و گو کرد.

سید عباس عراقچی فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران⁩ برای حل مناقشه قره باغ در ادامه رایزنی ها با مقامات ارمنستان با «نیکل پاشینیان» نخست وزیر⁧ ارمنستان⁩ دیدار و درباره طرح صلح پیشنهادى ایران گفت و گو کرد.

در این دیدار پاشینیان ضمن قدردانی از روابط دوستانه ایران با ارمنستان،  سلام خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، حسن روحانی و دولت دوست ایران ارسال کرد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز سلام های گرم رئیس جمهور ایران را به نخست وزیر ارمنستان ابلاغ کرد.

وی بر اهمیت روابط دوستانه قوی با ارمنستان برای ایران تأکید کرد.

معاون وزیر خارجه با ابراز نگرانی عمیق از درگیری های مداوم ، ابتکار ایران برای غلبه بر اوضاع منطقه را ارائه داد.

عراقچی به مردم غیرنظامی برای قربانیان این حادثه تسلیت گفت و هدف قرار دادن زیرساخت ها و شهرک های غیرنظامی را محکوم کرد.

طرفین در مورد مسائل امنیتی منطقه تبادل نظر کردند.

هر دو طرف از دخالت تروریست های بین المللی از خاورمیانه در جنگ ابراز نگرانی کرده زیرا آن را تهدیدی بالقوه برای  امنیت کل منطقه می دانند.

نخست وزیر ارمنستان رویکرد متعادل و سازنده ایران در مسائل منطقه را ستود.

عراقچی به منظور معرفی طرح ایران برای حل این مناقشه پیش از این به جمهوری آذربایجان و روسیه سفر کرده بود و قرار است در ادامه این سفر منطقه ای به آنکارا برود.

معاون وزیر خارجه پیش از این با وزیر خارجه ارمنستان دیدار کرده بود. وزیر خارجه ارمنستان در این دیدار از نقش جمهوری اسلامی ایران در حفظ ثبات منطقه و برقراری صلح استقبال کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ابتدای ورود به ایروان عنوان کرد که ابتکار ایران می‌تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند.

پس از آنکه چندی پیش خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز (سه شنبه) ششم آبان ماه از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.