عراقچی پس از دیدار و رایزنی با مقام‌های جمهوری آذربایجان و روسیه، پنجشنبه شب وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد و گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، قرار است با مقام‌های ارمنستانی هم‌ درخصوص یافتن راه حلی برای صلح مذاکره کنیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سید عباس عراقچی فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید براینکه اکنون زمان بسیار حساسی است و هرچه سریعتر باید برای برقراری صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تصمیم گیری و مسیری برای آن باز شود، گفت: پیشنهاد ایران می‌تواند مسیر صلح را باز کند.

عراقچی پس از دیدار و رایزنی با مقام‌های جمهوری آذربایجان و روسیه، پنجشنبه شب وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.

وی در بدو ورود به ایروان در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، قرار است با مقام‌های ارمنستانی هم‌ درخصوص یافتن راه حلی برای صلح مذاکره کنیم.

عراقچی افزود: اکنون زمان بسیار حساسی است و هرچه سریعتر باید برای برقراری صلح تصمیم گیری و مسیری برای صلح باز شود.

فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ‌شمار تلفات (جنگ قره باغ) در حال بالا رفتن و این مایه تاسف است. تصور ما بر این است که هر چه سریعتر مسیر باید برای صلح باز شود و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران می تواند این مسیر را باز کند.

عراقچی در ادامه با بیان اینکه ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است، گفت: از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می کنند و موضع ما همواره موضع متوازن و متعادلی بوده است.

فرستاده ویژه رییس جمهوری افزود:‌ در این بحران ما به یک سری اصول بین‌المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می تواند در مسیر صلح بکار گرفته شود بخصوص برای یک صلح پایدار.

عراقچی گفت:‌ ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می‌دهد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.