وزیر امور خارجه کشورمان درباره اینکه تا چه میزان مردم در جزئیات برجام هستند، گفت: خدا را شاکر هستیم که ثابت شد آنچه که گفته بودیم واقعیت داشت و آن چه آمریکایی‌ها ادعا کرده بودند، بعد از رد شدن حرف آمریکایی‌ها توسط ۱۳ عضو شورای امنیت، مخالف واقعیات بود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه با اشاره به سفر معاون وزارت امور خارجه به مرزهای شمال غربی کشور، گفت: طرح جمهوری اسلامی برای حل دائمی مناقشه قره باغ امروز و یا فردا مطرح و بعد آن را در مسکو و ایروان پیگیری خواهیم کرد.

محمد جواد ظریف عصر روز سه شنبه در حاشیه حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تحولات قره باغ را از محورهای گفت و گوهای امروز کمیسیون ذکر کرد و گفت: هم اکنون معاون سیاسی وزارت خارجه در آذربایجان شرقی هست و از سد خداآفرین بازدید می‌کند و بعد از آن به باکو، مسکو و ایروان خواهد رفت.

 وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی طرحی را با تصویب مقامات عالی کشور برای حل دائمی مناقشه قره‌باغ تدوین کرده که امروز و فردا این طرح مطرح خواهد شد و بعد هم در مسکو و ایروان آن را پیگیری خواهیم کرد.

 حضور تروریست‌ها در منطقه برای جمهوری اسلامی غیر قابل تحمل است

ظریف احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و حل و فصل مناقشه از طریق صلح آمیز و تغییر ناپذیری مرزهای بین‌المللی را از اصول دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: یک نگرانی هم وجود دارد و آن حضور تروریست‌های تکفیری  و احتمالاً تروریست‌های دیگر در منطقه است که در این زمینه هم ما با شفافیت گفتیم که این کار برای جمهوری اسلامی غیرقابل تحمل است.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص موضوعات مطرح در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حدود ۱۷ سوال نمایندگان محترم داشتند که بیشتر از سوالات درباره فعالیت های وزارت امور خارجه درباره دیپلماسی اقتصادی بود. ما تلاش کردیم برای دوستان درباره نقشی که وزارت خارجه مخصوصاً با همسایگان داشتیم تا کمک کنیم به معیشت مردم، صادرات خدمات فنی مهندسی و کالای ایرانی در سال جهش تولید مخصوصاً با شرایط کرونایی و بسته شدن مرزها توضیحاتی دادیم و احتمالا بعضی از بحث‌ها در صحن علنی هم مطرح خواهد شد.

 ظریف گفت: همچنین در مورد وضعیت حقآبه ایران از آب هیرمند و تلاش‌هایی که با دولت افغانستان داریم، خصوصاً تلاشی که در قرارداد جامع روابط و همینطور کمیساریای مشترک آبی بین دو کشور در حال انجام است و تاکید ایران بر حق مردم بویژه مردم سیستان و بلوچستان برای استفاده از این منابع را برای نمایندگان توضیح دادیم.

وی برجام را از دیگر سوالات امروز نمایندگان ذکر کرد و درباره اینکه تا چه میزان مردم در جزئیات برجام هستند، گفت: خدا را شاکر هستیم که ثابت شد آنچه که گفته بودیم واقعیت داشت و آن چه آمریکایی‌ها ادعا کرده بودند، بعد از رد شدن حرف آمریکایی‌ها توسط ۱۳ عضو شورای امنیت، مخالف واقعیات بود.

 رییس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ما همیشه گفتیم که با مردم خودمان هیچ امر محرمانه‌ای نداریم و آنچه که اتفاق افتاده را به مردم گفتیم و متاسفانه دیگران بودند که خلاف آن را برای اهداف انتخاباتی برای مردم خودشان مطرح کرده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.