میزان کسری بودجه دولت فدرال نسبت به ۲۰۱۹ سه برابر شده و به رقم بی سابقه ۳۱۳۲ میلیارد دلار رسیده و هر دولتی که پیروز انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا باشد، در وهله نخست در زمینه اقتصادی با حجم انبوهی از کسری بودجه و بدهی که میراث شوم دولت ترامپ است روبرو خواهد بود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا؛ گزارش فرانس ۲۴ نوشته که بر اثر سو مدیریت در بحران کرونا، رقم کسری بودجه آمریکا به رکورد بی سابقه ۳۱۳۲ میلیارد دلار رسیده که در تاریخ این کشور بی سابقه می باشد.

شبکه فرانس ۲۴ در گزارشی به پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری کرونا در آمریکا پرداخته است. این شبکه فرانسوی به نقل از خزانه داری آمریکا نقل کرده که میزان کسری بودجه دولت فدرال نسبت به ۲۰۱۹ سه برابر شده و به رقم بی سابقه ۳۱۳۲ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارش فرانس ۲۴، پیشتر کاخ سفید و کنگره برای مقابله با این بحران اقتصادی برنامه ۲۲۰۰ میلیارد دلاری را پیش بینی کرده بودند که در ماه آوریل مجبور شدند ۵۰۰ میلیارد دلار دیگر نیز به این برنامه اضطراری اضافه کنند. این برنامه شامل پرداخت یارانه ای چک های مستقیم به شهروندان، حقوق بیکاری و کمک مالی به شرکت های کوچک و متوسط برای پرداخت حقوق کارکنان می شد.

علیرغم این هزینه های کلان، دولت ترامپ در مدیریت بحران کرونا ناتوان بود به گونه ای که به گزارش فرانس ۲۴، نرخ بیکاری در آمریکا که در فوریه ۲۰۲۰ عدد ۳.۵ درصد را نشان می داد در ماه آوریل به رکورد ۱۴.۷ درصد رسید و همچنان در حال افزایش است. باید در نظر گرفت که ایجاد اشتغال همواره یکی از شعارهای تبلیغاتی ترامپ بوده است. در جریان تبلیغات انتخاباتی ۲۰۱۶، ترامپ با الفاظ تندی از نحوه مدیریت بودجه در دولت اوباما انتقاد می کرد.

دولت ترامپ از ۳ ماه پیش در حال مذاکره با دموکرات ها برای افزایش مجدد رقم برنامه مالی مقابله با بحران اقتصادی فعلی در آمریکا است ولی دو طرف در مورد رقم افزایش برنامه مالی به توافق نرسیده اند. این مسئله قطعا به کسری بودجه در آمریکا و بحران مالی و اقتصادی این کشور خواهد افزود. با این اوصاف، هر دولتی که پیروز انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا باشد، در وهله نخست در زمینه اقتصادی با حجم انبوهی از کسری بودجه و بدهی که میراث شوم دولت ترامپ است روبرو خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.