دبیرپرتیراژترین روزنامه پاکستان که تجربه نیم قرن فعالیت روزنامه نگاری دارد، با اشاره به ناکامی اخیر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از رفع تحریم های تسلیحاتی ایران، تاکید کرد که « شکست» سرنوشت حتمی ماجراجوئی ها و سیاست های کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران است و تحرکات آتی واشنگتن علیه تهران هم به شکست ختم می شود.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، «حنیف خالد» عضو ارشد گروه رسانه های « جنگ و جیونیوز»  ، روی دیگر سکه شکست آمریکا در شورای امنیت را « پیروزی دیپلماسی ایران» خواند و گفت که آمریکایی ها مجبور هستند از« تحرکات غیرقانونی علیه ایران و مغایر با اراده جهانی » دست بردارند.

روزنامه اردو زبان «جنگ» قدیمی‌ترین روزنامه پاکستان است که ۸۱ سال پیش یعنی هشت سال قبل از تقسیم شبه قاره و تاسیس کشور پاکستان در شهریور ۱۳۲۶ شمسی پایه گذاری شد.

این روزنامه در شهر کراچی کار خود را آغاز کرد و امروز علاوه بر اسلام آباد در پنج شهر اصلی پاکستان به عنوان پرتیراژترین روزنامه منتشر می‌شود.

حنیف خالد که به ۸۰ کشور جهان سفر کرده است، اظهارداشت: در سه دهه اخیر بیش از ۱۰ بار به ایران به ویژه همراه مقام های ارشد پاکستانی سفر کرده ام، پس می گویم آرامش و اطمینان قلبی را که در مردم ایران احساس کردم، در هیچ کجای دنیا مشاهده نکرده‌ام.

وی به جان فشانی مردم ایران برای عبور از سد نظام خودکامه شاه و حمایت از حضرت امام خمینی (ره) برای تحقق انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیروزی قیام مردم ایران دستاوردهای فوق العاده‌ای برای آنان داشته و امنیت و آرامش امروز جمهوری اسلامی ایران حاصل مقاومت آنان برابر ظلم و فداکاری در راه انقلاب اسلامی است.

این روزنامه نگار برجسته پاکستانی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را رهبری بزرگ و تاثیر گذار در جهان توصیف کرد و گفت: با اطمینان قلبی می گویم مردم ایران به رغم مشکلات ناشی از تحریم ها و کارشکنی قدرت‌های غربی به ویژه آمریکا همواره حامی انقلاب و آرمان‌های کشورشان بوده و هرگز تسلیم دشمنانشان نشده اند.

حنیف خالد با تاکید به اینکه « ایران تنها کشوری است که هیمنه آمریکا را شکسته و تاریخ گواه آن است»، با ابراز تاسف و تاثر عمیق خود از ترور سردار شهید « قاسم سلیمانی» توسط آمریکا، تصریح کرد: ایران در کمتر از ۵ روز از شهادت سردار سلیمانی پایگاه آمریکایی ها در عین الاسد عراق را با شلیک موشک ها هدف گرفت تا تاکید کند انتقام این سردار شهید قطعی است و در هر شرایطی به دشمنان پاسخ لازم را می دهد.

شیوخ عرب به قلب مسلمانان خنجر زدند

دبیر روزنامه جنگ تاکید کرد که ، شیوخ امارات و بحرین با امضای توافق سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین خیانت و به قلب امت اسلامی خنجر زدند.

وی با یان اینکه « به نظر نمی رسد پرونده سازش سران برخی کشورها با رژیم اشغالگر قدس به امارات و بحرین ختم شود»، اظهارداشت که تکاپوی حاکمان کنونی آمریکا و صهیونیست ها برای اجبار دیگر کشورها از جمله عربستان برای امضای توافق عادی سازی روابط با این رژیم ادامه خواهد داشت.

حنیف خالد با تاکید به اینکه « شک ندارم امارات و بحرین با چراغ سبز عربستان تن به سازش با صهیونیست‌ها داده‌اند»، خاطرنشان کرد: بعید نیست سعودی ها درصدد هستند با گام های شمرده به سوی عادی سازی روابط با رژیم نامشروع صهیونیستی در حرکت هستند.

دبیر روزنامه جنگ درعین حال تصریح کرد: موضع کشورهای مهم جهان اسلام از جمله جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بسیار ارزشمند است و ما قطعاً صهیونیست‌ها را به رسمیت نشناخته و به حمایت از ملت فلسطین و آزادی و استقلال این کشور ادامه می‌دهیم.

برای مقابله با اسلام هراسی به گام‌های عملی فراتر از بیانیه نیاز داریم

وی درادامه گفت وگو با ایرنا به اقدام ننگین نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص) و برخی از اقدامات توهین آمیز در دیگر کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: بسیاری در آمریکا و غرب دشمنان اصلی مسلمانان هستند اما ما اقدام موثری برای جلوگیری از نفرت پراکنی افراطیون مشاهده نمی‌کنیم و به ویژه حاکمان کشورهای اسلامی به صدور بیانیه محکومیت بسنده می کنند در حالی که برای مقابله با اسلام هراسی نیاز به گام‌های عملی داریم.

حنیف خالد « اتحاد مسلمانان را تنها راهکار حل اختلافات و پیشبرد اهداف مشترک برای دفاع از مقدسات اسلامی» دانست و با اشاره به نشست سال گذشته سران اسلامی در مالزی افزود: این نشست ابتکاری بسیار مهم و موثر برای انسجام اسلامی و مقابله با دشمنان مشترک بود و قرار بود « عمران خان» نخست وزیر پاکستان هم در این نشست حضور داشته باشد اما متاسفانه فشار سعودی ها مانع از سفر عمران خان به کوالالامپور شد.

دبیر روزنامه با ابراز تاسف از اینکه « سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای مقابله با تحرکات ضد اسلام و ملت های مسلمان درمانده هستند ونقش موثری برای حل چالش‌های جهان اسلام ندارند»، اظهارداشت:کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان باید گام‌های مشترک و موثری برای دفاع از ارزش‌ ها و مقدمات اسلامی بردارند.

 

همکاری های ایران و پاکستان با رویکرد اقتصادی

وی با ابراز تاسف از اینکه « پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان بعداز دو دهه و امضای چند توافق نامه هنوز نهایی نشده است» ، علت آن را « کارشکنی های آمریکا » دانست و خاطرنشان کرد: مخالفت آمریکا با طرح گازی ایران و پاکستان فقط یک هدف دارد و آن ادامه بحران انرژی در پاکستان است.آمریکایی‌ها نمی‌خواهند وضعیت انرژی در پاکستان با دریافت گاز از ایران بهبود یابد و روابط میان دو کشور همسایه نزدیک‌تر و قوی‌تر شود.

حنیف خالد با انتقاد از پیگیری نشدن طرح انتقال گاز از ایران به پاکستان در پارلمان این کشور، تصریح کرد: انتظار می رود « عمران خان » نخست وزیر پاکستان از فرصت دریافت انرژی آسان و به صرفه از ایران غافل نماند و اسلام آباد باید با کارشکنی های آمریکا مقابله کند.

دبیر روزنامه جنگ پاکستان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های انرژی ایران به ویژه بهره برداری از پروژه گازی، روح تازه‌ای به چرخه اقتصاد پاکستان می‌دهد، صنایع پاکستان می‌توانند با استفاده از گاز ایران شرایط خود را ترمیم کرده و همزمان بنیان های اقتصاد کشور را محکم کنند.

 

استقبال از توسعه بازارچه‌های مرزی

وی در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با ابراز خرسندی از رویکرد جدی دولت و ارتش پاکستان برای مراقبت از مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران، گفت: با اقدامات جدی‌تر می‌توانیم جلوی دشمنان مشترک در مرزها از جمله معضل تروریسم را بگیریم.

حنیف خالد افزود: حصارکشی نوار مشترک مرزی پاکستان با ایران سطح ترددهای غیرقانونی و سوء استفاده اشرار را به طور بی‌سابقه‌ای کاهش داده است.

دبیرروزنامه جنگ همچنین تصمیم دولت عمران خان برای تقویت زیرساخت‌های مرزی از جمله احداث بازارچه‌های مرزی با ایران را برای گسترش همکاری‌های دو کشور موثر دانست و اضافه کرد: نیازهای ساکنان ایالت بلوچستان پاکستان به طور مستقیم از ایران تامین شده و دیگر کالاهای ایرانی نیز به شهرهای مختلف پاکستان ارسال می‌شود اما باید این تجارت را مدیریت و قانون مند کرد به همین دلیل احداث بازارچه‌های مرزی می‌تواند علاوه بر کنترل قاچاق، به نزدیک‌تر شدن جامعه تجاری دو کشور و رونق مناطق مرزی کمک کند.

وی خاطرنشان کرد که انتظار می رود دولت های ایران و پاکستان با ابتکارات خود مراودات اقتصادی ، تجاری و مرزی را گسترش دهند.

 

همکاری راهبردی تهران- پکن و تلخ کامی واشنگتن

حنیف خالد در پاسخ به این سوال« تاثیر همکاری های راهبردی ایران و چین در منطقه و جهان چیست؟»، اظهارداشت:  آمریکا درصد انزوای ایران و جلوگیری همکاری آن با سایر کشورها است و ازهمکاری های بلندمدت تهران و پکن راضی نخواهد بود و موفقیت های تهران تلخ کامی واشنگتن را بدنبال دارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که پکن درصدد توسعه روابط و همکاری ها با ایران در سطوح دوجانبه و منطقه ای و بین المللی به ویژه در حوزه های انرژی ، اقتصادی و زیرساخت است، اقدامات واشنگتن برای جلوگیری از همکاری‌های بین المللی ایران بی‌نتیجه خواهد بود.

دبیر روزنامه جنگ با اشاره به طرح چند ده میلیارد دلاری ایجاد راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین موسوم به طرح (سی پک) و سرمایه گذاری کلان پکن در طرح‌های عمرانی پاکستان، گفت: همکاری های چین همزمان با ایران و پاکستان به نفع سه کشور است و به گسترش ارتباطات منطقه‌ای آنها منجر خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.