ترامپ و پلوسی از زمان صبحانه دعای ملی در ماه فوریه حتی در یک اتاق‌ هم حاضر نشده‌اند. این اتفاق دو روز پس از نطق سالانه ترامپ صورت گرفت که در جریان آن ترامپ از دست دادن با پلوسی امتناع کرد و پلوسی نیز در واکنش کپی متن سخنرانی رئیس جمهور را پاره کرد.

به گزارش جماران؛ ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل نوشت: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از صحبت نکردن مستقیمش با رئیس جمهور این کشور برای مدت نزدیک به یک سال در بحبوحه پاندمی کرونا و بحران آتش‌سوزی‌های مهیب دفاع کرده و اظهار داشت که به منظور استفاده هر چه مفیدتر از این بازه زمانی با میانجی‌گران صحبت می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور از ۱۶ اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی یعنی از زمان نشستی در کاخ سفید درباره تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه دیگر با یکدیگر گفت‌وگوی مفصل و رو در رو نداشته‌اند.

ترامپ و پلوسی از زمان صبحانه دعای ملی در ماه فوریه حتی در یک اتاق‌ هم حاضر نشده‌اند. این اتفاق دو روز پس از نطق سالانه ترامپ صورت گرفت که در جریان آن ترامپ از دست دادن با پلوسی امتناع کرد و پلوسی نیز در واکنش کپی متن سخنرانی رئیس جمهور را پاره کرد.

پلوسی در مصاحبه‌ای با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی تائید کرد که با ترامپ درباره آتش‌سوزی‌های رخ داده در کالیفورنیا و دیگر بخش‌های غربی کشور صحبت نکرده است. مذاکرات اخیر درباره بسته کمکی ویروس کرونا که به مدت بیش از یک ماه به حالت تعلیق درآمده نیز تنها میان پلوسی و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا یا مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید و نه ترامپ برگزار شده‌اند.

پلوسی با اشاره به توافقاتش با منوچین درباره بسته کمکی ویروس کرونا و توافق تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا در سال گذشته گفت: من با نمایندگان رئیس جمهور صحبت کرده‌ام و ترامپ می‌گوید که آنها این صحبت‌ها را به او منتقل می‌کنند. من می‌دانم که این مساله درباره وزیر خزانه‌داری صحت دارد و ما با یکدیگر همکاری کرده‌ایم.

وی افزود: من بارها متوجه شده‌ام که ترامپ فرد غیرقابل اعتمادی است و صحبت با او را استفاده مفید از زمان نمی‌دانم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: باید صریحا بگویم که تجربه من با رئیس جمهور نشان داده که او فرد قابل اعتمادی نیست. ترامپ حرفی می‌زند اما به آن عمل نمی‌کند. به همین خاطر برای استفاده مفید از زمان با نمایندگانی که او می‌فرستد، همکاری می‌کنیم.

ترامپ هفته گذشته گفته بود که با عدم گفت‌وگو با پلوسی یا چارلز شومر، رهبر اقلیت سنا درباره بسته کمکی ویروس کرونا در حقیقت اخلاقی رفتار کرده است.

وی افزود: من پلوسی و شومر را خیلی خوب می‌شناسم. آنها نمی‌خواهند توافق کنند چرا که فکر می‌کنند اگر توافق نکنند برای سیاست خوب است. من با ندیدن آنها اخلاقی رفتار کردم. این کار اخلاقی است.

دیدارهای رو در روی ترامپ و پلوسی اکثرا به فاجعه تبدیل شده است.

پلوسی نشست اکتبر ۲۰۱۹ میلادی با ترامپ را ترک کرد؛ جایی که دو طرف نتوانستند درباره اینکه آیا رئیس جمهور رئیس مجلس نمایندگان را یک سیاستمدار "درجه سه" خطاب کرده است یا خیر به توافق برسند. پلوسی به ترامپ گفت که "تمامی راه‌ها با شما به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ختم می‌شود" در حالی که ترامپ گفته بود "من بیشتر از شما از داعش متنفر هستم".

پلوسی پس از این دیدار به خبرنگاران گفته بود که "باید برای شفا و سلامت عقلانی ترامپ دعا کنیم".

پنج ماه پیش از این ماجرا، ترامپ نشست با پلوسی و دیگر دموکرات‌ها درباره قانون تاسیسات زیربنایی را ترک کرد چرا که پلوسی چند ساعت قبل از این دیدار گفته بود که ترامپ در یک "لاپوشانی" دست دارد.    

روابط ترامپ و پلوسی از زمان صبحانه دعای ملی در ماه فوریه بدتر شده است. در ماه مه پلوسی، ترامپ را به عنوان یک "چاق مفرط" توصیف کرد و از تصمیم وی برای ارائه یک درمان ثابت نشده ویروس کرونا انتقاد کرد.

ترامپ در واکنش گفت که پلوسی "اتلاف وقت" است و فکر می‌کند که وی یک "زن مریض با مشکلات روحی و روانی بسیار" است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.