عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس در انتقاد از بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: «آموزش و پرورش نباید تخلف قانونی می کرد چرا که شروع مدارس طبق مصوبه مجلس اول مهرماه است»

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، یک نماینده مجلس تاکید کرد: امروز گروه‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌ها و سایه انتخابات ۱۴۰۰ بر سر مجلس، دولت و کشور حکمفرما است اما مجلس دولت و ملت نباید قربانی انتخابات و رفتارهای سلیقه‌ای و گروهی شوند.

حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه علنی امروز(سه شنبه، ۲۵ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش نباید تخلف قانونی می کرد چرا که شروع مدارس طبق مصوبه مجلس اول مهرماه است ضمن اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تا کنون موافقت خود با بازگشایی مدارس را اعلام نکرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: کشورهایی مانند امارات با رفتارهای خائنانه ای که در جهان اسلام صورت می دهند باید بدانند در آینده ای نه چندان دور نتیجه خیانت های خود به جهان اسلام را از طریق ملت های بزرگ مسلمان دریافت می کنند و رژیم صهیونیستی بداند که ملت های مسلمان به دلیل رفتارهای مشمئز کننده و خیانت مسلمانان دشمن درجه یک او هستند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت معیشت عنوان کرد: دولت و مجلس بداند که وضعیت عمومی اقتصاد خوب و حال مردم مناسب نیست از این رو سیاست های اقتصادی باید به شکلی ساماندهی شود که مردم بتوانند از وضعیت به وجود آمده و از بحرانی که در بعضی امور ایجاد شده، با صلابت عبور کنند.

حاجی بابایی همچنین ادامه داد: ملت ایران همواره با صلابت از معبرها عبور کرده اند اما رفتارهای و عملکرد نادرستی که در حوزه اقتصاد و سیاستگذاری ها انجام می شود شایسته ملت بزرگ ایران نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه گذاری در کشور انجام شود، عنوان کرد: سرمایه گذاری یعنی نقدینگی را به شکلی هدایت کنیم که نتیجه آن، ایجاد شغل، رونق اقتصادی و رفاه و معیشت عمومی باشد اما متأسفانه بعضی از سیاستگذاری ها در این حوزه تعریف مشخصی نداشته و نوع هزینه ها، درآمدها، عدم شفافیت در بودجه، رفتارها و سیاستگذاری ها وضعیت اقتصادی را به سمتی برده که مردم با چالش مواجه شده اند.

حاجی بابایی افزود: تغییر هرروزه نرخ اجناس و کالاها در کشور، نتیجه بی مدیریتی و عدم برنامه ریزی دقیق، عدم تفکر و اندیشه در اسلام ناب و عدم اعتقاد به توانایی ملت ایران بر اساس اقتصاد مقاومتی است و اتکا به تفکر غیر از اقتصاد مقاومتی است که کشور را دچار چالش کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران نیروی انسانی و پول و رهبری قدرتمند و مدبر وجود دارد، اظهار داشت: ما اسلام قوی جاودانه داریم پس چرا مشکل اقتصادی داریم. این مشکل از آن کسانی است که اعتقاد عمیق به مسائل دینی ندارند و مشکل اساسی کشور نیز نبود عدالت در زمینه های گوناگون است.

این عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه مجلس انقلابی باید در این روزها به دنبال عدالت باشد، ابراز داشت: این به معنای این است که مردم بتوانند در شغل، حقوق و غیره در شرایط برابر و عادلانه قرار بگیرند.

وی افزود: همچنین نمایندگان باید مبارزه با مفاسد را از طریق قانونگذاری آغاز کرده و مانع اشرافی گری شوند ضمن اینکه بزرگ ترین مشکل کشور این است که می توان کار کرد و امروز حل مشکلات سخت نیست اما سخت تر از حل مشکلات این است که وقتی کاری در کشور انجام شد به نام چه کسی تمام شود.

حاجی بابایی ادامه داد: امروز گروه بندی ها و جناح بندی ها و سایه ۱۴۰۰ بر سر مجلس، دولت و کشور حکمفرما است اما مجلس دولت و ملت نباید قربانی انتخابات و رفتارهای سلیقه ای و گروهی شوند و باید به سمتی حرکت کنیم که ملت بزرگ ایران به اهداف خود در انقلاب اسلامی برسند.

وی با بیان اینکه مجلس حرکت خوبی آغاز کرده است، اظهار داشت: باید نیاز واقعی مردم را برطرف کنیم لذا طرح یک فوریتی کمیسیون برنامه و بودجه برای کالاهای اساسی در حال بررسی است که این هفته به پایان می رسد و در هفته آتی در دستورکار مجلس قرار می گیرد که اولین گام برای رسیدن به عدالت اجتماعی خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس باید طرح هایی را بیان و مصوب کند که در لحظه در معیشت مردم تأثیرگذار باشد و ما محتوم به موفقیت هستیم که این موفقیت در سایه انقلابی گری شکل می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.