سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که یگان پهپادی این کشور عملیات گسترده‌ای علیه اهداف نظامی و حساس عربستان سعودی انجام داده است.

به گزارش جماران به نقل از فارس، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در دولت نجات ملی شامگاه یکشنبه در توییتی با اعلام این عملیات نوشت: «سلاح هوایی ارتش با چند پهپاد حمله گسترده‌ای به مراکز نظامی و اهداف حیاتی در فرودگاه بین‌الملل "أبها" انجام داده است».

او این عملیات را «دقیق» خواند و گفت که عملیات امشب در واکنش و پاسخ به تشدید حملات هوایی مداوم ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور از سوی ائتلاف مذکور صورت گرفته است.

ائتلاف سعودی طی هفته‌ای اخیر ده‌ها حمله هوایی به استان‌های شمال غربی و استان صنعاء که در کنترل دولت نجات ملی است، انجام داده و در این حملات شمار زیادی غیرنظامی کشته یا زخمی شده‌اند.

عربستان سعودی و امارات از ششم فروردین ۱۳۹۴ علیه یمن و انقلاب این کشور اعلان جنگ کرده و شدیدترین حملات هوایی را علیه این کشور داشته‌اند.

با گذشت بیش از پنج سال از تهاجم این دو کشور در قالب ائتلاف ضد یمنی، اهداف اعلام شده از این لشکرکشی نه‌تنها محقق نشده که یمن در آستانه تجزیه به سه بخش است و عربستان سعودی چشم طمع به استان‌های شرقی مانند المهره دوخته و امارات با مزدوران یمنی خود موسوم به شورای انتقالی جنوب، استان‌های جنوبی از عدن و أبین گرفته تا جزیره سقطری را به اشغال خود درآورده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به تسلط بر منطقه «الصداره» یعنی محل عبور به سمت «الجوبه» آخرین شهر باقی مانده از جنوب تا شهر مأرب شدند.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، «یحیی الشامی» خبرنگار شبکه «المسیره» تصویری را از تسلط ارتش یمن بر منطقه الصداره منتشر کرد.

منابع محلی هم در همین ارتباط اعلام کردند، درگیری‍‌ها به منطقه «المناقل» پس از الصداره رسیده - منطقه‌ای که حدود هفتاد کیلومتر در شهر مأرب فاصله دارد- و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در تلاشند جلوی پیشروی ارتش یمن به سمت الجوبه را بگیرند.

ارتش یمن چند روز پیش موفق شد شهر «ماهلیه» در این منطقه را به صورت کامل در اختیار بگیرد.

الخبر الیمنی در ادامه اعلام کرد، خبرهایی مبنی بر درخواست حزب «الاصلاح» (نزدیک به دولت مستعفی) از قطر برای میانجیگری نزد صنعاء با هدف توقف عملیات مأرب به گوش می‌رسد.

همزمان با پیشروی‌های ارتش یمن به سمت مأرب، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توییتر خود ضمن قدردانی از نظامیان و شیوخ و غیره به خاطر دستاوردهای اخیر، نوشت «هر کسی در خانه‌اش [بماند و درِ آن] را ببندد در امان است» (عبارتی که پیامبر (ص) هنگام فتح مکه استفاده کرد).

الحوثی با انتشار این توییت اعلام کرد، حامیان ائتلاف در صورتی که در نبرد شرکت نکنند، در امان خواهند بود.

استان مأرب در مرکز یمن قرار داد و قلب یمن خوانده می‌شود. این استان شمال و جنوب یمن را به یکدیگر متصل می‌کند و از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.