دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با تاکید بر اینکه این رای قابل فرجام خواهی است، تصریح کرد: دادگاه با توجه به ظرفیت قانونی موجود اقدام به صدور رای کرده است.

به گزارش جماران؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان، در واکنش به رای پرونده قتل رومینا اشرفی دختر ۱۳ ساله تالشی از سوی پدرش گفت: پرونده قتل رومینا اشرفی توسط قضات باسابقه و به دور از هرگونه جوسازی و بر اساس ظرفیت قانونی موجود رسیدگی شده است.

مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن تشریح ابعاد رای صادره برای "رضا اشرفی" (پدر رومینا) و "بهمن خاوری" (پسری که رومینا با او فرار کرده بود) گفت: بر اساس رای دادگاه بدوی، قاتل رومینا اشرفی به اتهام قتل عمد از جنبه عمومی جرم به ۹ سال حبس و پرداخت دیه و فرد دیگر (بهمن خاوری) به دو سال حبس و تبعید محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با تاکید بر اینکه این رای قابل فرجام خواهی است، گفت: دادگاه با توجه به ظرفیت قانونی موجود اقدام به صدور رای کرده است.

وی تصریح کرد: پرونده قتل رومینا اشرفی توسط قضات باسابقه و به دور از هرگونه جوسازی و بر اساس ظرفیت قانونی موجود رسیدگی شده است.

فلاح میری در پایان تاکید کرد: قانون در حال حاضر در خصوص قتل فرزند حداکثر مجازات را، حبس و دیه قرار داده و دادگاه نیز بر همین مبنا اقدام به صدور رای کرده؛ از طرفی وظیفه دستگاه قضایی اجرای قانون است و ابزار قاضی برای برقراری عدالت اجرای قانون است.

خبرگزاری ایلنا امروز از صدور ۹ سال حبس و پرداخت دیه برای رضا اشرفی خبر دادند.

همچنین دادگاه، بهمن خاوری پسری که رومینا اشرفی را فراری داده بود، به ۲ سال حبس محکوم کرده است.

رومینا اشرفی خرداد ماه امسال توسط پدرش به قتل رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.