امام جمعه رشت خواستار مقابله با فرهنگ های وارداتی شد و تاکید کرد که سگ گردانی خلاف فرهنگ اسلامی است و گفت: «مردم گیلان را با این فرهنگ می بینند و مایه تعجب آنان است».

به گزارش جماران؛ ​آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، مشهدالرضا را قلب و پایتخت معنوی ایران دانست و عنوان کرد: میزبانی ایران از امام رضا(ع) مایه ثمرات و برکات فراوانی برای ایرانیان و شیعیان بود و مردم ایران ارادت ویژه ای نسبت به ثامن الاحجج دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال از بین بردن فرهنگ بومی و دینی مردم گیلان هستند، گفت: استان گیلان از گذشته های دور مامون امامزادگان بوده و فرهنگ مردم این استان با اسلام و شیعه عجین شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ضمن انتقاد از سگ گردانی توسط برخی از هنجارشکنان در استان، خاطرنشان کرد: وجود منکرات در جامعه آثار منفی اجتماعی به دنبال خواهد داشت لذا از جوانان مومن و انقلابی می خواهیم به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کمک کنند تا فرهنگ عمومی را نهادینه کنیم.

امام جمعه رشت سگ گردانی را خلاف فرهنگ ایرانی اسلامی جامعه ما دانست و عنوان کرد: وظیفه ماست که با فرهنگ های وارداتی مقابله کنیم، زیرا گردشگرانی که به گیلان می آیند، مردم گیلان را با این فرهنگ می بینند و مایه تعجب آنان است.

وی ناکامی آمریکا در مدیریت بحران کرونا را نشانه افول این قدرت پوشالی دانست و تصریح کرد: براساس تحلیل اندیشمندان سیاسی دنیا، فروپاشی آمریکا دور از انتظار نیست و ظلم ها و جنایت های این کشور در حق ملت خود و مردم دنیا این فروپاشی را تسریع کرده است، اما متاسفانه عده ای همچنان آمریکا را قدرت جهان می دانند.

آیت الله فلاحتی حیا و عفاف و را یکی از ویژگی های انسان خداباور دانست و یادآور شد: انسان باید در برابر خداوند حیا داشته باشد و خدا را حاضر و ناظر بر افکار و اعمال خود بداند تا راه رستگاری و هدایت را پیدا کند.

وی با بیان اینکه انسان مومن و متقی همواره خود را از ارتکاب به گناه مصون می دارد، گفت: اولیای الهی حتی به گناه فکر هم نمی کردند، زیرا فکر کردن به گناه با وجود اینکه گناه محسوب نمی شود، اما انسان را در لحظه از خدا غافل می کند و غقلت از خداوند زمینه ساز گمراهی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.