بنا به فرموده امام راحل (ره)، آنچه که ما را می ترساند وابستگی فرهنگی است و نه تحریم یا حمله نظامی.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: انجام اقدامات فرهنگی مانند امر به معروف و نهی از منکر بدون همت و همراهی مردم به نتیجه نمی رسد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در محل مصلای این شهر برگزار شد، افزود: به عنوان رئیس ستاد احیای امر به معروف اصفهان اعلام می کنم که فعالیت های این ستاد بدون همت مردم به پیش نمی رود.

وی خواستار حساس شدن مردم و افراد حزب اللهی نسبت به رفتارهای ناشایست و گناه آلود در جامعه شد و گفت: چرا مردم مسلمان و حزب اللهی نسبت به سگ گردانی و کشف حجاب برخی زنان راننده بی تفاوت هستند.
وی همچنین با انتقاد از حضور برخی زنان بدحجاب به عنوان فروشنده در مراکز فروشگاهی شد و گفت: این مسائل نباید در استان مذهبی همچون اصفهان با بیش از 23 هزار شهید وجود داشته باشد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: این شورا تاکنون قوانین خوبی را تصویب کرده است اما آنچه باید انجام شود، انجام نشده است بطوریکه در زمان حاضر بودجه فعالیت های فرهنگی کم است.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه جلسه گذاشتن، کاری از پیش نمی برد، افزود: اقدامات فرهنگی از جمله امر به معروف و نهی از منکر، کار فرد خاصی نیست بلکه همه مردم باید در اجرای آن مشارکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام راحل (ره)، آنچه که ما را می ترساند وابستگی فرهنگی است و نه تحریم یا حمله نظامی.
وی همچنین با اشاره به انتشار برخی موارد مفسده انگیز و تصایر غیر اخلاقی در فضای مجازی گفت: لازم است شرکت مخابرات این افراد را پیدا کند و جلوی این فعالیت ها را بگیرد.
امام جمعه اصفهان به موقعیت و جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام برای زن ارزش واقعی قائل شده است.
وی با بیان اینکه در اسلام دستور داده شده که به دختران بیشتر از پسران احترام بگذارید، افزود: باید به دختران محبت شود تا آنها به محبت بیگانگان دل خوش نکنند و منحرف نشوند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: همچنین این زنان هستند که مردان را پرورش می دهند لذا باید دختران و زنان را با احترام، محبت و جایگاه مناسب، تربیت کرد.
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به اهمیت قرآن به مردم توصیه کرد تا در ماه رمضان با تلاوت قرآن به دقت مفاهیم آن را درک کنند و سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
وی همچنین از مسئولان و عواملی که زمینه برگزاری نخستین نماز جمعه ماه رمضان در محل مصلای اصفهان را فراهم کردند، تشکر و از حضور و استقبال مردم قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، امروز نخستین نماز جمعه در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ اصفهان برگزار شد.
عملیات اجرایی پروژه ساخت مصلی بزرگ کلانشهر اصفهان از سال 1374 با هدف اقامه نماز جمعه و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در جنوب این کلانشهر آغاز شد.
عملیات تکمیل مصلا اصفهان در دولت یازدهم مورد توجه جدی مسئولان استان قرار گرفت و با تغییر و اصلاح برخی طرح های آن، این عملیات شدت یافت.
در سال گذشته به رغم نیمه تمام بودن شبستان مصلا بزرگ امام خمینی اصفهان نماز عید فطر در اصفهان در این مصلا و به امامت آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان پس از 20 سال از آغاز عملیات ساخت آن برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.