گروه عصبه الثائرین با اشاره به اینکه حملات آن‌ها علیه نیروهای آمریکایی موفقیت آمیز بوده و به آن‌ها خسارت وارد آورده است، اعلام کرد که دشمن سعی در کم‌رنگ نشان دادن این حملات دارد.

به گزارش جماران؛ گروه «عصبة الثائرین» عراق بامداد پنجشنبه با انتشار یک پیام تصویری، مسؤولیت حملات اخیر به پایگاه نظامی التاجی، سفارت آمریکا و محل استقرار نیروهای این کشور در نزدیکی فرودگاه بغداد را پذیرفت.

به گزارش روزنامه العراق، گروه عصبه الثائرین با انتشار پیام تصویری اعلام کرد: این گروه باند فرود هواپیمای هرکولس C-۱۳۰ آمریکا در پایگاه نظامی التاجی را همزمان با فرود این هواپیما هدف قرار داد که باعث برخورد آن به دیوار فرودگاه و آتش سوزی و خسارت به هواپیما شد.

بر اساس این گزارش، این گروه همچنین شلیک راکت به سفارت آمریکا و محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد را پذیرفت.

در این پیام از نیروهای نظامی و امنیتی عراقی خواسته شده که خود را از مواضع نیروهای اشغالگر آمریکایی دور کنند.

گروه عصبه الثائرین با اشاره به اینکه حملات آن‌ها علیه نیروهای آمریکایی موفقیت آمیز بوده و به آن‌ها خسارت وارد آورده است، اعلام کرد که دشمن سعی در کم‌رنگ نشان دادن این حملات دارد.

این گروه همچنین تهدید کرد که به حملات خود علیه نیروهای آمریکایی تا اخراج آخرین سرباز ایالات متحده از خاک عراق ادامه خواهند داد.

گروه عصبه الثائرین در ۲۴ اسفندماه گذشته با ۳۳ فروند موشک پایگاه نظامی التاجی در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد را مورد حمله قرار داد که در جریان آن ارتش آمریکا از زخمی شدن سه تن از نیروهایش خبر داد.

این گروه  که هنوز هویت واقعی آن‌ها مشخص نیست، مدعی است که برای انتقام خون سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مواضع آمریکایی را هدف قرار می دهند.

نیروهای آمریکایی در عراق در اقدامی جنایتکارانه به دستور «دونالد ترامپ» بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در حومه فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت عراق، سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را ترور کردند. از آن هنگام کنترل اوضاع امنیتی برای مسؤولان امنیتی و نظامی عراق بشدت دشوار شده است. هنوز کسی از ماهیت این گروه ها که به پایگاه های آمریکا حمله می کنند، اطلاعات کامل و جامعی ندارد. اما حقیقتی که قابل لاپوشانی نیست، اینکه از همان هنگام ترور ناجوانمردانه سرداران جنگ علیه تروریسم (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) گروه تروریستی داعش نیز جان دوباره گرفته و یک سلسله عملیات تروریستی نسبتاً سنگین را در ۴ تا ۵ استان عراق طراحی و اجرا کرده است که بر اثر آن، تعدادی از نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق به شهادت رسیده اند.

کارشناسان عراقی علت همه این تحولات را سیاست های تنش آفرین آمریکایی ها در منطقه و به خصوص در عراق می دانند و اعتقاد دارند با خروج نظامیان آمریکایی از این کشور کار پاکسازی عراق از داعش و سایر گروه های تروریستی بمراتب راحت‌تر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.