خبرگزاری فرانسه امروز یکشنبه از اصابت چند راکت در نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا در بغداد خبر داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رسانه ها گزارش دادند منطقه سبز بغداد بار دیگر هدف حملات موشکی واقع شد. گفته می‌ شود کسی در جریان این حملات آسیبی ندیده است. در جریان این حملات چند راکت به نزدیکی ساختمان سفارت  آمریکا در منطقه سبز اصابت کرده است.

حملات موشکی به منطقه سبز بغداد که محل امنیتی و دیپلماتیک این شهر شناخته می‌شود از اکتبر سال گذشته به این سو شدت گرفته است. سفارت آمریکا و شمار دیگری از کشورهای خارجی نیز در این منطقه واقع است.

خبر حمله موشکی به منطقه سبز و اصابت چند راکت در حوالی مرکز نمایندگی آمریکا در عراق از سوی محافل نظامی آمریکا تایید شده است. هنوز روشن نیست که مجموعا چند راکت به سوی منطقه سبز پرتاب شده و اطلاعی از شمار قربانیان احتمالی و خسارات ناشی از آن منتشر نشده است. یک دیپلمات غربی در بغداد نیز اصابت این موشک ها را تایید کرده است.

این در حالی است که خبرگزاری آلمان با انتشار گزارشی در همین رابطه به نقل از محافل نظامی آمریکا اعلام کرده است که در اثر این حملات به کسی آسیبی وارد نشده است.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی که از بغداد ارسال کرده خبر از شنیده شدن صدای مهیب چند انفجار در این شهر داده است.

«مایل کاگینس» سخنگوی آمریکایی نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق اصابت راکت به پایگاه محل حضور نیروهای ائتلاف در بغداد را تایید کرده است. وی گفته است که این حملات با راکت‌ های کوچک و ساعت 3:24 دقیقه بامداد انجام شده‌ اند.

این سخنگو تاکید کرده است که این حملات راکتی تلفاتی نداشته و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

این در حالی است که شبکه العربیه می‌ گوید دستکم 8 راکت به سفارت آمریکا و مقر نیروهای ائتلاف اصابت کرده است.

آژیر خطر در منطقه سبز

در منطقه سبز همچنین گفته می‌ شود آژیر خطر به صدا در آمده است. علاوه بر آن، بر اساس خبری که خبرنگار خبرگزاری فرانسه ارسال کرده، یک یا چند هواپیما پس از این حملات در فراز منطقه سبز در پرواز بوده‌ اند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود نوشته است: حملات موشکی سحرگاه یکشنبه حکایت از تشدید حملات به منطقه سبز دارد. این نوزدهمین حمله موشکی به مواضع آمریکا در عراق از ماه اکتبر سال گذشته به این سو است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.