وزارت خزانه داری آمریکا در جدیدترین اقدام خصمانه علیه دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، چهار شرکت کشتیرانی را به دلیل حمل نفت ونزوئلا تحریم کرد.

به گزارش جماران،  وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که شرکت افراناو ماریتیم، آدامانت ماریتیم و سانیمل شیپ ترید از جزایر مارشال و سی‌کامبر از یونان همگی نفتکشهایی دارند که نفت ونزوئلا را در فاصله فوریه تا آوریل امسال حمل کرده‌اند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد که شرکتهایی که نفت ونزوئلا را حمل می کنند در واقع از مردم این کشور دزدی می‌کنند!

خورخه آریازا، وزیر خارجه ونزوئلا در واکنش به اظهارات این مقام آمریکایی، در توییتی اعلام کرد که اقدامات آمریکا در ممنوعیت صادرات نفت، واردات غذا و دارو را دشوار کرده است.

واشنگتن با هدف براندازی دولت مادورو، شرکت نفتی دولتی PDVSA را در ژانویه سال ۲۰۱۹ تحریم کرد اما مادورو همچنان در قدرت مانده و به گفته برخی از مقامات آمریکایی، این موضوع باعث عصبانیت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا شده است.

پیش از این آمریکا در فوریه و مارس دو شرکت زیرمجموعه غول نفتی روس‌نفت روسیه را به دلیل کمک به تجارت نفت ونزوئلا تحریم کرده بود که باعث شد این شرکتها خرید نفت ونزوئلا را در مارس متوقف کنند.

اف بی آی هم سرگرم تحقیق از چندین شرکت مکزیکی و اروپایی است که ظاهرا به تجارت نفت ونزوئلا کمک کرده‌اند. یکی از این شرکتها به نام "لیبره آبرادو" هفته جاری اعلام ورشکستگی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار رفینیتیو آیکان و اسناد داخلی شرکت PDVSA نشان داده که صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۳ سقوط کرده است. این شرکت و جوینت ونچرهایش در ماه میلادی گذشته ۴۵۱ هزار و ۹۳۵ بشکه در روز نفت و سوخت در ۱۸ محموله صادر کردند که پایین‌ترین میزان در ۱۷ سال اخیر است. برنامه صادرات شرکت PDVSA برای ژوئن تغییر چندانی نسبت به ماه مه نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.