یک تبعه آمریکا که در جریان کودتای شکست خورده علیه دولت ونزوئلا دستگیر شد، به جرم خود اعتراف کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعترافات تبعه آمریکایی از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد.

«لوک دنمن» 34 ساله که یک آمریکایی است، اعتراف کرده که قصد داشته تا رئیس ‌جمهور ونزوئلا را به همراه دستیاران خود به گروگان بگیرند.

او گفته است که یک نهاد آمریکایی به نام «سیلوراسکورپ» به مدیریت «جردن گودرو» او و فرد دیگری به نام «اران بری» 41 ساله را برای این عملیات استخدام کرده ابود تا با استفاده از هواپیما مادورو را به آمریکا بکشانند.

بنا به گفته دنمن، وی وظیفه داشته به شماری از ونزوئلایی ‌های ساکن کوبا تعلیم نظامی بدهد تا کنترل کشور خود را به دست بگیرند.

دنمن یکی از 13 شهروند آمریکاست که آخر هفته گذشته در ونزوئلا بازداشت شدند.

کاراکاس اعلام کرده است که در جریان درگیری این افراد با نیروهای امنیتی ونزوئلا 8 فرد مسلح نیز کشته شده ‌اند.

مقامات ارتش ونزوئلا گفته‌اند آمریکایی ‌های بازداشت شده، عضو نیروهای امنیتی واشنگتن هستند. رسانه ‌های آمریکایی نیز اعلام کردند که این افراد «اعضای سابق» نیروهای امنیتی بوده ‌اند، اما این خبر رسما تایید نشده است.

«نیکلاس مادورو» رئیس ‌جمهور ونزوئلا این افراد را «مزدور» خواند و اعلام کرد که «خوان گوایدو» مهمترین رقیب سیاسی وی، با نهاد آمریکایی سیلورکورپ توافقی امضا کرده تا این عملیات را به اجرا درآورد.

وی همچنین «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا را «رئیس مستقیم این تهاجم» برشمرد.

از سوی دیگر گوایدو هرگونه ارتباط با این عملیات را انکار کرد و گفت که دولت نیکلاس مادورو سعی دارد افکار عمومی را از بروز خشونت ‌های اخیر در این کشور منحرف کند.

مادورو اعلام کرده که آمریکایی ‌های بازداشت شده در دادگاهی منصفانه محاکمه خواهند شد، این در حالی است که «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است از «هر وسیله» ممکن استفاده خواهد کرد تا این شهروندان را به آمریکا بازگرداند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.