در پی خنثی کردن نفوذ یک گروه مسلح خارجی به اراضی ونزوئلا ارتش این کشور به حالت آماده باش کامل در آمد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،در پی تلاش یک گروه خارجی برای انجام عملیات تروریستی علیه ونزوئلا از طریق دریا، ارتش این کشور به حالت آماده باش کامل درآمد.

در پی خنثی سازی یک عملیات تروریستی علیه ونزوئلا که عوامل وابسته به حکومت کلمبیا از طریق دریا قصد انجام آن را داشتند، ارتش ونزوئلا روز یک شنبه به بالاترین سطح آماده باش درآمد.

 وزارت دفاع ونزوئلا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که همه واحدهای مختلف ارتش در سراسر کشور به حالت آماده باش جنگی برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی درآمده است.

در این بیانیه تاکید شده است که ارتش وفاداری مجدد خود را به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام می‌کند.

این در حالی است که «نسترو ریورول» وزیر امنیت داخلی ونزوئلا روز یکشنبه تشریح کرد که مهاجمان قصد داشتند با استفاده از قایقهای تندرو به مناطق شمالی ایالت «لا گوئیرا» واقع در 32 کیلومتری کاراکاس پایتخت این کشور حمله کنند. در درگیری با مهاجمان 8 شبه نظامی کشته و 2 نفر نیز اسیر شدند. یکی از دستگیر شدگان از عوامل سازمان مواد مخدر ایالات متحده آمریکا است.

ریورول تاکید کرد که هدف این گروه تروریستی ترور مقامات دولت و همچنین ترویج خشونت در کشور و کودتا علیه حاکمیت بود.

وزارت دفاع ونزوئلا همچنین گفته در این عملیات سلاحهایی کشف کرده است که از نوع سلاحهایی است که در کودتای نافرجام 30 آوریل به دست آمده بود. ارتش ونزوئلا همچنین گفته که سلاحهای دیگری نیز در ساحل در نزدیکی یک قایق کشف کرده است.

نیکلاس مادور رئیس جمهورونزوئلا همواره کلمبیا و آمریکا را به حمایت از گروههای شورشی و شبه نظامی برای بی ثبات سازی کشورش از طریق اقدامات خشونت آمیز متهم کرده است.

ماه گذشته ونزوئلا جابجاییهای مرزی در واحدهای توپخانه‌ای این کشور برای محافظت از کشور در برابر تهاجم عوامل خارجی انجام داد.

ونزوئلا دخالتهای دولت آمریکا را سبب بروز مشکلات در کشور خود می داند و بارها واشنگتن را به حمایت و تجهیز گروه های تروریستی محکوم کرده است. «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا در روزهای گذشته در واکنش به اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا درباره صحبت‌های اخیرش با «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا از پامپئو خواست به جای دخالت در امور داخلی ونزوئلا کاری برای حل بحران کرونا در آمریکا انجام دهد.

بنابراین گزارش، ونزوئلا از پایان سال 2018 تا کنون شاهد نزاع سیاسی و همزمان با آن بحران اقتصادی بوده است. تنش در این کشور زمانی تشدید شد که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان که از مقامش به عنوان رئیس پارلمان برکنار شد خودش را رئیس جمهور انتقالی ونزوئلا اعلام کرد و این کار را با حمایت آمریکا و متحدانش در منطقه از جمله کلمبیا و نیز با حمایت اروپایی ها انجام داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.