سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: گذرگاه مشترک مرزی پاکستان و ایران تعطیل است اما ورود زائران پاکستانی به کشور ادامه دارد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پذیرش و ساماندهی زائران بازگشتی این کشور از ایران را مسئولیت دولت اسلام آباد دانست و افزود: ما در این خصوص با تهران در ارتباط و هماهنگی هستیم. 

به گزارش رسانه‌های پاکستانی عایشه فاروقی روز سه شنبه درخصوص اقدامات دولت پاکستان در گذرگاه مرزی تفتان برای سازماندهی اتباع بازگشتی این کشور از ایران و غربالگری این افراد گفت که  پذیرش زائران پاکستانی که از ایران بازمی گردند، مسئولیت دولت اسلام آباد است و ما برای سازماندهی این فرآیند با مسئولان ایرانی در ارتباط هستیم. 

وی اظهار داشت: گذرگاه مشترک مرزی پاکستان و ایران تعطیل است اما ورود زائران پاکستانی به کشور ادامه دارد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: این کشور و دولت جمهوری اسلامی ایران برای سازماندهی بازگشت زائران با یکدیگر تماس و همکاری مشترک دارند. 

کمیته امنیت ملی پاکستان در ۲۳ اسفندماه گذشته در واکنش به افزایش خطر شیوع ویروس کرونا در این کشور، ضمن اعلام بستن مرزهای زمینی با کشورهای همسایه، تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه‌ها، جلسات پارلمان و رژه‌های نظامی را تعطیل کرد. 

پس از آن دولت پاکستان روز شنبه ۹ فروردین مدت زمان بسته بودن مرزهای مشترک این کشور با کشورهای همسایه را برای دو هفته دیگر تمدید کرد. 

شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از یکهزار و ۸۵۰ نفر فراتر رفته و تاکنون ۲۵ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و ۵۸ بیمار کرونایی نیز بهبود یافته‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.