مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و تولید کیت تشخیص کرونا شده و این محصول وارد بازار داخل کشور شده است.

به گزارش جماران، حسین وطن پور اظهار داشت: این شرکت تجربه بالایی در طراحی و ساخت کیت های تشخیصی دارد و موفق به ساخت این محصول شده است.
وی با اشاره به اینکه چند شرکت در فراخوان وزارت بهداشت، برگزیده شده اند، گفت: تعدادی شرکت دانش بنیان سازنده کیت های تشخیص کرونا برگزیده شده و محصول آنها به انستیتو پاستور ایران معرفی شد تا محصولات مورد ارزیابی قرار گیرد.
وطن پور ادامه داد: تولیدات یکی از این شرکت ها پس از کسب محوز از مبادی ذیربط و تایید انستیتو پاستور ایران، وارد بازار شده و امید است تولیدات بقیه شرکت ها هم به زودی وارد بازار شود.
وی با تاکید بر امکان خودکفایی در این حوزه، گفت: این کیت با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تولید شده و  انستیتو پاستور این محصول را تست و با کیت های خارجی مقایسه می کند.

وطن پور، کیفیت این کیت ها را در حد مشابه خارجی اعلام کرد و گفت: این شرکت ها قابلیت صادرات این محصول به سایر کشورها را دارند.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سری اول کیت تشخیص کرونا تولید و به تعدادی از آزمایشگاه های  تشخیص کرونا تحویل شده است.
وحید یونسی با اشاره به اینکه اولویت ما آزمایشگاه هایی هستند که مجوز انجام تست را از وزارت بهداشت اخذ کرده اند، گفت: کیفیت و عملکرد این محصول توسط انستیتو پاستور ایران تایید و مجوز فروش آن از طریق اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت شده است.
وی اظهار داشت: در سری اول ۲۰ هزار تست تولید شد و در سری های بعدی تولید به ۸۰ هزار عدد در هفته خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه فعلا توان تولید هفتگی ۸۰ هزار تست تشخیصی کرونا در شرایط استاندارد ISO ۱۳۴۸۵ و GMP را داریم، افزود: ما قول ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تست را تا ماه آینده دادیم و به لحاظ مواد اولیه مورد نیاز هم مشکلی نداریم.
مدیر توسعه کسب و کار شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان بیان داشت: مطالعات را چند روز قبل از بروز بیماری در ایران آغاز کردیم و موفق به طراحی و ساحت کیت تشخیص کرونا شدیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز جمعه با اعلام آخرین آمار ابتلا به کرونا در کشور گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.