پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران:

کرونا یک بیماری کشنده است/ باید خروج از تهران را متوقف کنیم

زالی با ذکر این مطلب که تعداد زیادی از این مسافران تهرانی یا در استانهای مقصد آلوده خواهند شد یا این که با دوره نهفتگی از تهران خارج می شوند، افزود: متاسفانه شب گذشته تعدادی از شهروندان تهرانی که به استان های خراسان رضوی ، هرمزگان و یزد سفر کرده بودند به دلیل بروز علایم بیماری در بیمارستان های سه استان مذکور بستری شدند.

به گزارش جماران؛ فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضمن ابراز تاسف از عدم توجه مردم تهران به پویش در خانه بمانیم و خودداری کردن از سفرهای نوروزی اظهار داشت: براساس گزارش‌های واصله ترددهای مردم برای خروج از تهران و رفتن به سفر از روز ۲۵ اسفندماه آغاز شد که متاسفانه یکی از پرترددترین روزها برای خروج از تهران بود.

به گزارش شنبه شب دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علیرضا زالی تاکید کرد: این موضوع نشان می دهد مردم هشدارها را جدی نگرفته واشتباها تصور می کنند که کرونا ویروس یک بیماری نسبتا ساده مثل سرماخوردگی است. در حالی که کرونا یک بیماری کشنده است و در ۲۰ درصد موارد منجر به بروز فرم بسیار شدید بیماری در مبتلایان می شود که نیاز به بستری در بخش مراقبت های ویژه را دارند.

وی ضمن ابراز تاسف اعلام کرد: متاسفه براساس آمار امروز ۵ درصد رشد مراجعان به مراکز درمانی در تهران را داشتیم.

زالی با ذکر این مطلب که تعداد زیادی از این مسافران تهرانی یا در استانهای مقصد آلوده خواهند شد یا این که با دوره نهفتگی از تهران خارج می شوند، افزود: متاسفانه شب گذشته تعدادی از شهروندان تهرانی که به استان های خراسان رضوی ، هرمزگان و یزد سفر کرده بودند به دلیل بروز علایم بیماری در بیمارستان های سه استان مذکور بستری شدند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در ادامه سخنان خود به برنامه های طراحی شده برای کنترل و غربالگری مسافران تهرانی در هنگام بازگشت به تهران اشاره کرد و گفت: هفته سوم فروردین ماه اوج بازگشت مسافرانی است که احتمالا یا آلوده تر از هنگامی هستند که از تهران خارج شده اند یا این که در هنگام خارج شدن در دوران کمون بیماری بودند.

وی با اشاره به موج بازگشت مسافران تهرانی برای بازگشت مجدد آنان گفت: برای کنترل و غربالگری این مسافران در مبادی ورودی شهر برنامه هایی را با کمک و همراهی دولت و استانداری و ... تدارک دیده ایم اما واقعیت این است که این غربالگری به صورت تب سنجی حداقل اثربخشی را دارد . زیرا ممکن است فرد درهنگام غربالگری در دوره نهفتگی بیماری و بدون تب باشد. در ۵ تا ۶۰ درصد بیماران تب مشاهده می شود و ممکن است در هنگام غربالگری تب نداشته باشند.

زالی تاکید کرد: اگر همین الان هم با کمک مردم بتوانیم خروج از تهران را متوقف کنیم بار کمتری ناشی از شیوع بیماری در روزهای آتی به ما تحمیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲ روز گذشته حدود ۴,۹ درصد رشد مراجعان به مراکز درمانی را شاهد بودیم و حدود ۱۲ درصد رشد بیماران بدحال نیازمند به بستری در بخش مراقبت های ویژه را داشتیم . متاسفانه این آمار کماکان تصاعدی است و تغییر نکرده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: نگرانی ما از بابت بازگشت این مسافران تهرانی به شهر است زیرا علاوه بر این که ممکن است با آلودگی به تهران مراجعت کنند امکان دارد انواع مختلفی از ویروس های بیماری زا را با خود به تهران بیاورند.

وی از رشد ۵ درصدی بیماران به مراکز درمانی و رشد  ۱۲ درصدی  بیماران بدحال نیازمند به بستری در بخش مراقبت های ویژه خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.