این محموله ها شامل 32 تن کمک های پزشکی از جمله 6300 صندوق دستکش، ماسک جراحی وتجهیزات پیشگیری است.

امارات دومین محموله کمک های بشر دوستانه خود را با دو فروند هواپیما به ایران فرستاد.

این دو فروند هواپیما امروز دوشنبه از فرودگاه ابوظبی به تهران اعزام شد که شامل کمک ها وتجهیزات پزشکی جهت مقابله با ویروس کرونا کوید 19 می باشد.

این محموله ها شامل 32 تن کمک های پزشکی از جمله 6300 صندوق دستکش، ماسک جراحی وتجهیزات پیشگیری است. 

شایان ذکر است که این دومین محموله کمک های امارات متحده عربی است  که به ایران  ارسال می شود. در تاریخ 13 اسفند (3 مارس) یک فروند هواپیمای نظامی حامل 7.5 تن کمک های پزشکی با همکاری سازمان جهانی بهداشت وبه همراه 5 تن از کارشناسان این سازمان از امارات به ایران ارسال شد که برای کمک به حدود 15 هزار نفر از پرسنل مراکز درمانی در ایران در نظر گرفته شده بود.

photo_2020-03-16_21-10-41

این ابتکار عمل توسط کشور امارات و در راستای همکاری با کشورهای مبتلا به ویروس کرونا و در جهت حمایت از تلاش جهانی برای پیشگیری از شیوع این ویروس صورت گرفت.

وزیر همکاری بین المللی کشور امارات در این راستا اظهار داشت که تلاش های کشور امارات در ارسال دومین محموله کمک های پزشکی به ایران حاکی از اصول انسانی است که کشورش بر پایه آن بنا شده است. مریم بنت ابراهیم هاشمی افزود که کمک برای نجات جان افرادی که در تنگنا هستند امری واجب است  که منفعت مشترک همه انسان ها را به دنبال دارد. هاشمی همچنین گفت رهبری وملت امارات همواره در وقت نیاز در کنار دیگر کشورها ایستاده است.  

از سوی دیگر، کشور امارات پس از شیوع ویروس کرونا کوید 19 در ووهان چین، محموله ای شامل کمک های پزشکی از جمله ماسک و دستکش به چین ارسال نمود. وهمچنین محموله ای از کمک های فوری شامل 20 هزار کیت تشخیص جهت انجام تست روی هزاران نفر  به أفغانستان ارسال کرده بود.

photo_2020-03-16_21-10-43

این امدادات پس از تشکیل کمپینی  تحت عنوان "امارات میهن انسانیت" به کشورهای دیگر ارسال شد. شایان ذکر است که در تاریخ 14 اسفند (4 مارس) دولت امارات 215 تن از اتباع کشورهای دوست وبرادر خود را از شهر هوبی چین به شهرک انسانیت در ابوظبی منتقل کرد  وآنها را قبل از بازگشت به کشور خود تحت مراقبت پزشکی قرار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.