پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نماینده آمریکا در ناتو مطرح کرد؛

حمایت آمریکا از ترکیه در ادلب

نماینده دائم آمریکا در ناتو امروز جمعه اعلام کرد، واشنگتن در خصوص حمایت از ترکیه بعد از کشته شدن ۳۳ سربازش توسط نظامیان سوریه در ادلب "تمامی گزینه‌ها را روی میز دارد".

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه دیلی صباح، "کی بیلی هاچیسون" نماینده دائم آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو امروز جمعه در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص اینکه آیا نقش واشنگتن در حمایت از ترکیه در شمال غرب سوریه قرار است بیشتر شود؟ گفت: البته همه چیز روی میز است. این یک تحول جدید است. این یک تحول بزرگ است و ما با ترکیه در ائتلاف هستیم. ائتلاف ما با روسیه نیست بلکه با ترکیه است.

هاچیسون در ادامه این اظهاراتش خاطر نشان کرد: ترکیه همپیمان ما است. ما در بسیاری از حوزه‌ها در سمتی یکسان هستیم. اما در سوریه ما به طور خاص نگران کلیت مساله شامل آنچه که بشار اسد انجام می‌دهد، حملات به ادلب و همچنین بار دیگر نگران مردم ادلب هستیم. این وضعیت قرار است منجر به یک بحران آوارگان و یک بحران انسانی شود چون این مردم جایی برای رفتن ندارند و تلاش خواهند کرد که رهسپار ترکیه شوند. ما درخواستمان را هم نزد سوریه و هم نزد روسیه مطرح کرده‌ایم اما این ترک‌ها هستند که تلاش دارند جلوی حملات مجدد به این مردم را بگیرند.

این فرستاده آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص امکان حمایت‌های نظامی و اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا از ترکیه اظهار کرد: وضعیت پیچیده است و این مساله در دست بحث قرار دارد.

وی افزود: این مساله قطعا در دست بحث قرار دارد. وضعیت یک وضعیت بسیار سخت و پیچیده است. این مورد به صورت کلی مورد بحث قرار گرفته و در اینجا نیز به صورت دوجانبه درباره آن بحث می‌شود.

من تاکید می‌کنم این مهم است که ما در برابر روسیه و حکومت بشار اسد در سوریه بایستیم. در حال حاضر من اطلاعی از هرگونه تصمیم در خصوص اینکه چه تقاضاهایی مطرح شده و چه چیزهایی قرار است داده شود ندارم. اما وضعیت یک وضعیت متشنج است و قطعا ما در حال بحث درباره این وضعیت هستیم.

این اظهارات در حالی از سوی هاچیسون مطرح شدند که گزارش شد، ۳۳ سرباز ارتش ترکیه در حمله هوایی حکومت سوریه با پشتیبانی روسیه در حوزه ادلب در شمال غرب سوریه کشته و ۳۲ تن دیگر زخمی شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اواخر روز پنجشنبه اقدام به برگزاری یک نشست اضطراری شورای امنیت ملی کشورش درباره تنش‌ها در ادلب کرد. منابع امنیتی به دیلی صباح گفتند، تمامی وزرا و مقام‌های ارشد از جمله هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در این نشست که حدودا شش ساعت طول کشید شرکت داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.