نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد گفت: موضع فرانسه همچون شیشه روشن است، ما از راه حل دو کشور حمایت می کنیم و قدس را به عنوان پایتخت دو کشور به رسمیت می شناسیم.

به گزارش جماران؛ نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد گفت موضع فرانسه در قبال مساله فلسطین روشن است و همواره از راه حل دو کشور به پایتختی قدس تاکید دارد.

نیکلاس دی ریویئر روز پنج شنبه پیش از شرکت در نشست شورای امنیت این مطلب را در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال مطرح کرد که در دیداری که امروز با جرد کوشنر مشاور ترامپ درباره طرح موسوم به "معامله قرن" دارید، چه خواهید گفت.

وی افزود: موضع فرانسه همچون شیشه روشن است، ما از راه حل دو کشور حمایت می کنیم و قدس را به عنوان پایتخت دو کشور به رسمیت می شناسیم.

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد ادامه داد: ما از این موضع حمایت می کنیم چرا که به شدت معتقدیم تنها راه عملی حل این مساله است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در هشتم بهمن ماه امسال در کنفرانس تلویزیونی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح موسوم به معامله قرن را به طور رسمی رونمایی کرد که به موجب آن تمام قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.

همچنین حاکمیت این رژیم را بر مناطق اشغال شده و شهرک سازی های غیرمجاز مطابق قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت مورد تایید قرار می دهد.

دی ریویئر همچنین درباره یادداشت تفاهم روسیه و اوکراین هم گفت: این اقدام گامی مثبت قلمداد می شود. فرانسه و آلمان امیداورند پیشرفت‌های مثبت بیشتری در این زمینه ایجاد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.