مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان از برآورد خسارت اولیه هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان در مناطق سیل‌زده این استان خبر داد.

به گزارش جماران، «عباسعلی ارجمندی» مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان  درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده گفت: شب گذشته در مناطق سیل‌زده بارش باران گزارش شده است، البته این بارش‌ها به حدی نبوده که مشکلات را افزایش دهد.

وی ادامه داد: بارش باران تا این لحظه مانع از امدادرسانی هوایی شده است، اما چنانچه وضعیت جوی بهتر شود و امکان پرواز وجود داشته باشد، امدادرسانی از طریق هوایی مجدد انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: براساس آخرین گزارشات، شبکه برق در اکثر مناطق روستایی جنوب و مناطق سیل‌زده استان برقرار شده و تمام مناطق برق دارند. در حوزه‌های راه‌های شمال استان هیچ راه روستایی مسدودی وجود ندارد و تمام راه‌های روستایی شمال استان بازگشایی شده است.

ارجمندی درباره راه‌های مواصلاتی جنوب استان تصریح کرد: بخش اعظم راه‌های روستایی جنوب استان هم بازگشایی شده است، البته وضعیت راه‌ها مانند روزهای قبل از سیل دیگر نیست. در بخش راه‌های جنوب استان براساس برآوردهای اولیه تاکنون ۷۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی درباره خسارت‌ها در بخش نوسازی مدارس گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر خسارت جدی در این بخش اعلام نشده است، یعنی گزارشی مبنی بر ریزش سقف یا تخریب دیوار مدارس نداشته‌ایم، اما احتمال آبگرفتگی حیاط‌های مدارس در مناطق سیل‌زده وجود دارد، اما خسارت‌های جدی گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا این لحظه بخش اعظم امدادرسانی‌ها از طریق زمینی انجام شده است، یادآور شد: به ۳۷۸ روستا از طریق هلال احمر امدادرسانی شده است و در بین ۹ هزار و ۷۴۴ خانواده آسیب دیده سبد غذایی از سوی هلال‌احمر توزیع شده است.

ارجمندی با بیان اینکه روز گذشته ۵۱ سورتی پرواز انجام شده است، تصریح کرد: روز گذشته ۹ تن اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده ارسال شده است. همچنین هزار و ۱۷ خانوار شامل ۴ هزار و ۶۷۸ نفر در ۳ اردوگاه اضطراری اسکان داده شده‌اند.

وی با اشاره به خسارات وارد شده به بخش کشاورزی تصریح کرد: ۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی آسیب دیده است و تاکنون نیز براساس برآوردهای اولیه میزان خسارات وارده  ۶۵۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در بخش پروژه‌های آب‌منطقه‌ای ۶ میلیارد تومان تاکنون خسارت وارد شده است. همچنین ۲۵۰۰ خانه روستایی بیش از ۸۰ درصد خسارت دیدند.

به گفته ارجمندی براساس برآوردهای اولیه، میزان خسارتی که در بخش‌های مختلف تا این لحظه گزارش شده، هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.