رییس اورژانس کشور گفت: در برخی مناطق راه‌های ارتباطی با روستاها همچنان بسته است و امدادرسانی از طریق هوایی صورت می‌گیرد.

به گزارش جماران، «پیرحسین کولیوند» رییس اورژانس کشور  درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان گفت: از نظر بهداشت و درمان وضعیت در مناطق سیل‌زده پایدار است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: کارهای امدادی دوباره از صبح زود آغاز شده و خسارت جانی نیز نداشتیم. بیشترین مشکل منطقه خسارت‌هایی است که به زیرساخت‌ها و جاده‌های ارتباطی وارد شده است.

رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: هنوز هم در برخی از روستاها راه‌‌های ارتباطی بسته است و ما از طریق اورژانس هوایی امدادرسانی را انجام می‌دهیم. تلاش بر این است که این مسیرها به سرعت باز شود.

کولیوند با بیان اینکه آب در حال فروکش کردن است، گفت: تیم‌های بهداشتی و تیم‌های حمایت روحی برای بالا بردن سطح تاب‌آوری در منطقه در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه مواجه نیستیم، تصریح کرد: علیرغم اینکه در منطقه با مشکل دارو و تجهیزات مواجه نیستیم، اما باز هم درخواست دارو و تجهیزات کرده‌ایم. از نظر بهداشت و درمان جای نگرانی نیست.

رییس اورژانس کشور درباره شیوع بیماری‌های واگیردار گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی گزارش نشده است و تیم‌‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار در منطقه حضور دارند و امیدواریم با پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌ایم شاهد بیماری‌های واگیردار نباشیم.

کولیوند با بیان اینکه مشکلی در بیمارستان‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: دو مرکز جامع سلامت در محاصره آب هستند و علیرغم اینکه در محاصره آب هستند، اقدامات خود را انجام می‌دهند و ما از طریق بالگرد وسایل مورد نیاز را به آنها می‌رسانیم.همچنین جابجایی بیماران از طریق بالگرد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: خدمات رسانی در حال انجام است، اما مردم همچنان به اقلام امدادی نیاز شدید دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.