یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی باید هرچه سریع‌تر درباره اتفاق هواپیمای اوکراینی جلسه تشکیل دهد و برخورد قاطعانه را انجام دهد.

به گزارش جماران، عبدالکریم حسین زاده، درباره اصابت موشک به هواپیمای پرواز تهران – کی‌یف بر اثر خطای انسانی و تاخیر در بیان علت آن گفت: مسئولان ما هنوز استراتژی و راهبرد رسانه‌ای خودشان را تعریف نکرده‌اند، چه بسا اگر روز اول اتفاق صادقانه می‌گفتند، امروز بی‌شک هزینه‌های جانبی که بی‌اعتمادی شدید از این پس خواهد بود، وجود نداشت.

نماینده مردم نقده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که با بیان دیرهنگام علت سقوط هواپیما امروز جامعه به کل دل‌زده و بی‌اعتماد شده است، عنوان کرد: اولین ایرادی که می‌توان گرفت این است که تصور می‌شود ما بصورت کلی فاقد استراتژی و راهبرد دقیق خبری هستیم، چه در دولت و چه در خارج از آن؛ در این راهبرد خبری و استراتژی باید اعتماد، خودی دانستن، محرم شمردن و در جریان گذاشتن مردم از ضروریات باشد اما ظاهرا این موضوع از اهمیت چندانی بر خوردار نیست.

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه رئیس‌جمهور در خصوص ساقط شدن هواپیمای اوکراینی، تاکید کرد: این سوال پیش می‌آید که چگونه چنین اتفاقی بنا به برخی خبرها حداقل ۴۸ ساعت از مقام‌های عالی کشور پنهان شده است آن هم کسی که شخص دوم و رییس شورای عالی امنیت ملی کشور است.

حسین‌زاده یادآور شد: در همین ایام اخیر برای دومین بار است که می‌شنویم رئیس‌جمهور می‌گوید تازه از یک موضوعی مطلع شده است، یک بار زمان افزایش قیمت بنزین و امروز هم زدن هواپیما، مگر این کار تحقیق و تفحص می‌خواهد؛ با  یک استعلام تلفنی این کار امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: اینکه منِ نماینده ابراز همدردی کنم محلی از ایراد ندارد، زیرا مدیر اجرایی نیستم اما کسی که در هر نهاد و دستگاهی مدیر است باید به دور از بیانیه نوشتن و ابراز درد کردن بلافاصله با هرکسی، در هر سطحی با هر موقعیتی که مسبب بوده است چه در انجام عمل اشتباه و چه در دروغ‌پردازی و عدم شفافیت با ملت برخورد کند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: امروز روحیه مردم آسیب دیده است و این آسیب‌دیدگی با صدور این نوع بیانیه‌ها مخاطرات عظیمی در بر خواهد داشت و بی‌اعتمادی مردم به مسئولان را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: ما هنوز نحوه تعامل، گفت‌وگو و بیگانه ندانستن مردم را یاد نگرفته‌ایم؛ بعد از اتفاقاتی که از دی ماه سال ۹۶ تا آبان ماه امسال در کشور افتاده، دیگر توجیه‌پردازی و هزینه دادن برای کشور قابل قبول نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا به هرکسی می‌خواهد این واقعیت‌ها را به زبان ساده مطرح کند انگ ضدنظام و کشور می‌زنیم، چرا فکر نمی‌کنیم کسانی که دروغ‌پردازی می‌کنند، حیات مردم را به مخاطره می‌اندازند؟ چرا ما قضیه را وارونه می‌خوانیم و با آن وارونه برخورد می‌کنیم که هزینه‌های سنگینی هم دارد.

وی تاکید کرد: به رییس محترمم در مجلس، آقای لاریجانی عرض می‌کنم با ادامه این روندها و عدم پاسخ‌گیری از مسئولان در آینده چیزی از مجلس جز یک ساختمان که افراد در آن رفتار و آمد می‌کنند، باقی نخواهد گذاشت. مجلس با برخورد قانونی، قاطع و درست به رأس امور باز می‌گردد نه با بیانیه دادن و حرف زدن، بی‌شک مردم از ما انتظار رفتاری دارند که در شأن این نظام، ایران و ملت باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی باید هرچه سریع‌تر جلسه تشکیل دهد و برخورد قاطعانه را انجام داده و به ملت گزارش دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.