رییس جمهوری امریکا در تلاش است تا رویکرد جدیدی برای مقابله با سیاست‌های ترکیه پیدا کند.

به گزارش جماران؛ یک روزنامه آمریکایی روز چهارشنبه نوشت: به رغم تهدیدات رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، ترامپ همچنان به دنبال تحریم‌های اقتصادی آنکارا است.  

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در تلاش است تا رویکرد جدیدی برای مقابله با سیاست‌های ترکیه پیدا کند، زیرا واشنگتن نگران است که فشارهای بیشتر بر این کشور، آنکارا را به سمت توسعه روابط با روسیه سوق دهد.  

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام دولت آمریکا نوشت: با این حال ترامپ همچنان قصد دارد تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه را اعمال کند.  

این مقام با اشاره به الحاق لایحه‌های احتمالی تحریم ترکیه در بودجه سال ۲۰۲۰ آمریکا گفت: ما خواهان تحریم ترکیه نیستیم اما این امر اتفاق می‌افتد و تحریم‌ها به ترکیه صدمه می‌زند.  

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از وزارت امورخارجه این کشور خواسته است تا تحریم‌هایی علیه ترکیه وضع کند. علاوه براین کنگره آمریکا در قانون بودجه دفاعی سال ۲۰۲۰، ممنوعیت فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به ترکیه را تمدید کرد.  

اردوغان در پایان سفر خود به مالزی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که در واکنش به تحریم‌های احتمالی آمریکا ترکیه نیز تحریم‌های متقابلی اعمال می‌کند.  

اردوغان اظهار کرد: (سنای آمریکا) مدعی است که در رابطه با فعالیت‌های ترکیه تحریم اعمال خواهد کرد. این تجاوز به حقوق ماست ما نیز تحریم‌های متقابلی اعمال خواهیم کرد.  

"حامی آکسوی" سخنگوی وزارت امورخارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن بندهایی از لایحه بودجه دفاعی این کشور که علیه منافع ترکیه تنظیم شده اعلام کرد: برخی بندهای قوانین مربوط به تخصیص بودجه به سازمان‌های فدرال ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ بار دیگر تلاش نمایندگان آمریکا را برای ضربه زدن به روابط دوجانبه نشان داد.  

آکسوی تصریح کرد: این اقدام نمایندگان کنگره آمریکا خالی کردن محتوای مفهوم "اتحاد" میان دو کشور است که پیش از هر چیز اعتبار و اعتماد به خود کنگره را از بین می‌برد و بار دیگر جاه طلبی‌های سیاسی کوتاه مدت سیاستمداران آمریکایی را نشان میدهد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.