پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

برای شرکت در اجلاس سران ناتو؛

ترامپ وارد لندن شد

این برای سومین بار در طول دوره ریاست جمهوری ترامپ است که وارد انگلیس می‌شود. او خردادماه گذشته به دعوت رسمی ملکه انگلیس و به‌رغم مخالفت گسترده مردم به این کشور سفر کرد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در میان تدابیر شدید امنیتی وارد انگلیس شد.

«دونالد ترامپ» به همراه همسرش ملانیا با هواپیمای ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا موسوم به «ایر فورس وان» وارد فرودگاه استنستد شد.

این برای سومین بار در طول دوره ریاست جمهوری ترامپ است که وارد انگلیس می‌شود. او خردادماه گذشته به دعوت رسمی ملکه انگلیس و به‌رغم مخالفت گسترده مردم به این کشور سفر کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده، او و سایر اعضای ناتو روز سه شنبه در آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس ناتو با حضور ملکه انگلیس در کاخ باکینگهام پالاس شرکت خواهند کرد. در این آیین، پرنس چارلز ولیعهد و همسرش، شماری از اعضای دولت و سیاستمداران برجسته انگلیس شرکت خواهند کرد.

سپس اجلاس اصلی ناتو روز چهارشنبه در هتل گرو در نزدیکی منطقه واتفورد برگزار خواهد شد، که گفته می شود ترامپ قرار است درباره افزایش هزینه‌های دفاعی از سوی کشورهای عضو و تهدیدهای فضای مجازی، سخنانی را ایراد کند.

رئیس جمهوری آمریکا در مدت اقامت دو روزه‌اش علاوه بر شرکت در اجلاس ناتو، دیدارهای دوجانبه‌ای را با مقامات انگلیس خواهد داشت و انتظار می‌رود درباره آینده همکاری های تجاری میان دو کشور پس از اجرای برگزیت گفت وگو کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس جمعه گذشته به رئیس جمهوری آمریکا توصیه کرد که در جریان سفرش به این کشور در باره انتخابات پارلمانی اظهار نظر نکند.

وی در گفت وگو با شبکه رادیویی ال. ‌بی. سی در این زمینه گفت: کاری که ما به عنوان دوستان هم‌پیمان انجام نمی دهیم، این است که در کارزارهای انتخاباتی یکدیگر دخالت نمی کنیم.

نخست وزیر انگلیس افزود: بهترین کار برای زمانی که شما دوستان و همپیمانان نزدیکی مثل آمریکا و انگلیس دارید، این است که هیچ‌کدام در امور انتخابات یکدیگر دخالت نکنند.

ترامپ در جریان سفر خردادماه گذشته گفته بود که برای معامله با انگلیس در دوره پسابرگزیت هیچ محدودیتی را - حتی خرید سازمان خدمات درمانی- قائل نیست. اظهاراتی که بعدها با واکنش انتقادی مقامات انگلیسی مواجه و او مجبور شد در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی انگلیس، حرف خود را پس بگیرد.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر و از مخالفان جدی ترامپ، هم‌زمان با ورود هواپیمای ترامپ در توییتر یادآور شد:‌ سازمان خدمات درمانی برای فروش نیست.

کارکنان سازمان خدمات درمانی و مخالفان ترامپ، قرار است روز سه شنبه در اعتراض به سفر ترامپ به لندن تظاهرات کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.