در پی خودسوزی یک شهروند تونسی در اعتراض به اوضاع نابسامان معیشتی، ده‌ها تن از شهروندان این کشور به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

به گزارش جماران، در پی خودسوزی یک شهروند تونسی در اعتراض به اوضاع نابسامان معیشتی، ده‌ها تن از شهروندان این کشور به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی اعلام کردند: تظاهرکنندگان تونسی عصر شنبه به خیابان‌ها آمدند و مسیرها را در شهرک "جلمة" واقع در جنوب این کشور بستند و پلیس تونس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

این تظاهرات پس از خودسوزی عبدالواحد الحبلانی، شهروند ۲۵ ساله تونسی در اعتراض به فقر و اوضاع نابسامان معیشتی برگزار شد.

خودسوزی الحبلانی حادثه ۹ سال پیش را تداعی می‌کند؛ هنگامی که محمد البوعزیزی خودش را در استان "سیدی بوزید" آتش زد که به انقلاب تونس منجر شد.

شاهدان عینی همچنین اعلام کردند: تظاهرکنندگان روز شنبه لاستیک‌های خودروها را آتش زدند و پلیس تونس برای بازگشایی مسیرها به این مکان آمد و به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک‌آور شلیک کردند اما اعتراضات تا عصر همان روز ادامه داشت.

طبق گفته شاهدان، برخی از اهالی شهرک "جلمة" به خاطر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالات خفگی شدند و تعدادی از نیروهای امنیتی تونس نیز زخمی شدند.

الحبلانی خواستار بهبود وضعیت اجتماعی در شهرک "الجلمة" بود. مراسم خاکسپاری این جوان تونسی روز شنبه بود و پس از مراسم خاکسپاری وی، اعتراضات آغاز شد.

زمانی که محمد البوعزیزی، فروشنده دوره گرد تونسی در اعتراض به مصادره گاری میوه و سبزیجاتش در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ در "سیدی بوزید" خود را آتش زد، جرقه انقلاب تونس زده شد که در نهایت به سرنگونی نظام پیشین این کشور انجامید و البوعزیزی به "آغازگر انقلاب‌های بهار عربی" ملقب گردید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.