رییس شورای عالی سیاسی یمن با هشدار نسبت به ادامه جنگ یمن و پیامدهای آن بر تمامی منطقه، افزود: در صورتی که جنگ و محاصره در یمن ادامه داشته باشد، خطرات بزرگی برای منطقه به همراه خواهد داشت که عواقب ناشی از آن غیر قابل پیش‌بینی خواهد بود.

به گزارش جماران؛ رییس شورای عالی سیاسی یمن جمعه شب با تعیین شرایط این گروه برای گفت وگو با ائتلاف سعودی اعلام کرد: از مذاکراتی حمایت می‌کنیم که موجب توقف جنگ، کشتار و لغو محاصره یمن و نیز پایانی برای حضور نظامی بیگانگان در کشورمان باشد.  

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "المسیره" یمن، "مهدی المشاط" افزود: بار دیگر تمایل خود را برای برقراری صلح و امنیت اعلام می‌کنیم.

رییس شورای عالی سیاسی یمن همچنین با هشدار نسبت به ادامه جنگ یمن و پیامدهای آن بر تمامی منطقه، افزود: در صورتی که جنگ و محاصره در یمن ادامه داشته باشد، خطرات بزرگی برای منطقه به همراه خواهد داشت که عواقب ناشی از آن غیر قابل پیش‌بینی خواهد بود.

وی ادامه داد: نخستین شرط ثبات در منطقه، احترام به یمن و بازنگری جامع در تمامی اشتباهاتی است که در خصوص یمن صورت گرفته است.

المشاط چند روز پیش در دیدار با "مارتین گریفیتس" نماینده ویژه سازمان ملل متحد که به صنعا آمده بود، اعلام کرد: ائتلاف سعودی در بُعد انسانی هیچ گامی بر نداشته و همچنان فرودگاه بین‌المللی صنعا به روی هزاران بیمار یمنی بسته است.

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در تازه‌ترین گزارش‌ خود که اول آذرماه جاری منتشر شد، از جان باختن ۴۳ هزار یمنی در نتیجه بسته شدن فرودگاه صنعا توسط ائتلاف سعودی خبر داده بود.

المشاط  ۲۹ شهریور با طرح ابتکاری صلح با ائتلاف سعودی اعلام کرد؛ نیروهای این کشور حملات پهپادی و موشکی به عربستان را متوقف می‌کنند؛ این درحالی است که تاکنون سعودی به این اقدام، پاسخ روشن و شفافی نداده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.