رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با تاکید بر اینکه نیاز به اطلاع‌رسانی در زمینه ابتلا به اچ‌آی‌وی بسیار جدی است، گفت: این آموزش‌ها به هیچ وجه ممنوعیت دینی ندارند، بلکه خط قرمز‌های افرادی که نگرش منفی دارند، مانع اطلاع رسانی می‌شود و این خط قرمز‌ها به جوانان ما آسیب‌ می‌زنند.

به گزارش جماران، «مینو محرز» استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی درباره بیماری اچ‌آی‌وی گفت: در همه دنیا به مردم آموزش جنسی داده می‌شود؛ اینکه رابطه جنسی امن داشته باشند و شرایط رابطه‌‌های ناامن را بدانند. این موضوعات باید به کودکان نیز آموزش داده شود، اما در کشور ما تصور می‌شود، آموزش رابطه جنسی امن به معنای تشویق به رابطه جنسی است!

کاهش سن ابتلا به اچ‌آی‌وی در کشور

جوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله مبتلا به ما مراجعه می‌کنند 

محرز ضمن بیان اینکه ناآگاهی جنسی از عوامل شیوع اچ‌‌آی‌وی در مناطقی مانند لردگان است که نتایج آن را دیدیم، بیان کرد: کسی نمی‌خواهد به کودکان تماس جنسی را بیاموزد، بلکه باید به آنها بیاموزیم که تماس جنسی مطمئن چیست؟ نه والدین و نه مدارس این موضوعات را برای کودکان باز نمی‌کنند، از همین رو آنها از طریق فضای نت اطلاعات را کسب می‌کنند. آیا کسی می‌داند که کودکش به کدام سایت رجوع می‌‌کند و چه اطلاعاتی به او می‌رسد؟ آیا این سایت‌ها کودکان را به بی‌بند و باری جنسی تشویق نمی‌کنند؟ بی‌بند و باری امروز، به ویژه در میان جوانان بسیار شایع است. ما مشاهده می‌کنیم که جوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله مبتلا به اچ‌آی‌وی به ما مراجعه می‌کنند. 

آموزش رابطه جنسی مطمئن واجب است

خط قرمز‌ افرادی که نگرش منفی دارند به جوانان آسیب‌ می‌زند

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با تاکید بر اینکه نیاز به اطلاع‌رسانی در زمینه ابتلا به اچ‌آی‌وی بسیار جدی است، گفت: این آموزش‌ها به هیچ وجه ممنوعیت دینی ندارند، بلکه خط قرمز‌های افرادی که نگرش منفی دارند، مانع اطلاع رسانی می‌شود و این خط قرمز‌ها به جوانان ما آسیب‌ می‌زنند. 

وی در ادامه گفت: بی‌بند و باری در جامعه بیداد می‌کند. سنبل برخی افراد فیلم‌های کلمبیا و ترکیه شده‌ است؛ کشورهایی که فساد در آنها رایج است. 

محرز همچنین در رابطه با شیوع بیماری‌های واگیردار گفت: شیوع بیماری آنفولانزا همیشگی است. بویژه پس از مراسمی مانند راهپیمایی اربعین که میلیون‌ها نفر جمع می‌شوند، اپیدمی حتمی است. در سفر حج همه واکسینه می‌شوند و این سفر مطمئن است، اما متاسفانه در مورد سفر به عراق واکسیناسیونی انجام نمی‌شود، در حالی که همه افراد از مرزها و با پیاده‌روی می‌روند. ما در رابطه با سفر حج این مشکل را نداریم، ولی با تجمع خیلی عظیم‌تر در عراق مشکل داریم. 

فوت جراح قلب ۴۳ ساله‌ در بیمارستان امام به دلیل آنفولانزا

کمبود واکسن آنفولانزا محرز است، بیماران به ما گزارش می‌دهند

استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رابطه با موجودی واکسن آنفولانزا در کشور و این پرسش که ‌‌آیا امکان کنترل این بیماری وجود دارد یا خیر؟ گفت: اوایل فصل یک سری واکسن وارد شد، اما الان کمبود آن محرز است، زیرا بیمار به ما مراجعه می‌‌کند و می‌گوید که دارو نداریم، یا می‌گوید پیدا نمی‌شود. 

محرز گفت: دولت توان اقتصادی آن را ندارد که همه افراد را بصورت رایگان واکسیناسیون کند. افراد می‌‌توانند واکسن را از داروخانه‌ها تهیه و تزریق کنند. در کشورهایی که اوضاع اقتصادی خوبی دارند، همه افراد ۶ ماه به بالا را واکسن می‌زنند، اما ما در ایران این امکان را نداریم. برای گروه‌های حساس دولت واکسن تهیه می‌‌کند و برای باقی افراد توصیه می‌شود که به واکسیناسیون اقدام کنند. واکسیناسیون لازم است، در اهمیت این موضوع باید اشاره کنم که اخیرا جراح ۴۳ ساله‌ی قلب ما در بیمارستان امام خمینی(ره) به دلیل آنفولانزا فوت کرد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.