کامبیز محضری عصر روز سه‌شنبه در کمیته استانی نظارت بر اجرای برنامه کنترل عفونت اچ آی وی/ ایدز(SIP) شهرستان لردگان با اشاره به اهمیت بحث شناسایی و درمان مبتلایان به ویروس ایدز در کشور افزود: برای اجرای کامل برنامه راهبردی در حوزه درمان بیماری ایدز، باید ۹۰ درصد مبتلایان شناسایی شود.
به گفته وی، هم‌اکنون ۳۷ باشگاه برای حمایت  و توانمندسازی مبتلایان به HIV در سازمان بهزیستی کشور فعال شده است.
وی گفت: در کشور ۲۷ مرکز گذر سرپناهی، همچنین تیم‌های سیار، ایستگاه های کارشناسی فعال شده و گسترش این مراکز از سیاست‌های سازمان بهزیستی و کمیته ایدز کشور است.
محضری افزود: به منظور ارائه خدمات بیشتر به مبتلایان به ویروس ایدز و افراد در معرض آسیب مراکز سیار نیز در سطح کشور در راستای کاهش آسیب و همچنین فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری و ارائه آموزش برای پیشگیری از این ویروش فعال شده است.
وی، با تاکید بر اینکه ۲۳دستگاه اجرایی کشور عضو کمیته ایدز کشور هستند، افزود:۸ دستگاه اجرایی از جمله بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان پزشکی، صدا و سیما و دستگاه‌های حمایتی از اعضای اصلی این کمیته هستند.

به گزارش ایرنا، جلسه sip( کمیته ایدز ) استان چهارمحال وبختیاری با حضور مدیران استان و معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در شهرستان لردگان برگزار شد.

نخستین مرکز جامع خدمات اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان روز سه‌شنبه آغاز به کار کرد.

روستای چنار محمودی در شهرستان لردگان در ۱۸۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.