مجید رضازاده روز سه‌شنبه در کمیته استانی نظارت بر اجرای برنامه کنترل عفونت اچ آی وی/ ایدز(SIP) شهرستان لردگان افزود: در حوزه ویروس HIV باید در ۳ بخش اطلاع‌رسانی و پیشگیری و مراقبت فعالیت انجام شود.
وی اظهار داشت: در حوزه‌های آموزش، مقابله و پیشگیری و همچنین درمان بیماری ایدز جای کار بسیار زیاد است.
معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور ، با تاکید بر اینکه حمایت اجتماعی از مبتلایان بر عهده دستگاه‌های اجتماعی، بهزیستی، وزارت رفاه و کمیته امداد و دستگاه‌های حمایتی است، افزود: سازمان بهزیستی به عنوان دستگاه متولی خدمات اجتماعی به آسیب‌دیدگان در ارائه خدمات مشاوره و حمایت‌های اجتماعی به این قشر فعالیت می‌کند.
وی، بر راه‌اندازی کارزار رسانه‌ای برای پیشگیری و ارائه آموزش و فرهنگسازی در حوزه پیشگیری از ایدز در کشور تاکید کرد و گفت : باید مساله بیماری ایدز از یک مساله امنیتی به یک مساله اجتماعی تبدیل شود، تا بتوان در حوزه مبارزه و پیشگیری ایدز گام‌های موثر برداشته شود. 
رضازاده، در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر نهاد ریاست جمهوری در خصوص حمایت از مبتلایان ویروس ایدز در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان افزود: برقراری مستمری بیکاری مبتلایان و خرید تضمینی محصولات کشاورزی از خواسته مردم  و مبتلایان بود، که تصویب شده است.
رضازاده افزود: پرداخت هزینه مستقیم و غیر مستقیم این بیماری به مبتلایان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استقرار یک مرکز درمانی و یک ون آمبولانس و حمایت روانی و مشاوره به جامعه هدف از مصوبات دیگر در راستای حمایت است.
معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در کشور است، گفت: در حوزه بیماری ایدز در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان حمایت اجتماعی از مبتلایان و جامعه هدف بهزیستی و افراد در معرض خطر به عهده سازمان بهزیستی است.  
رضازاده در جمع خبرنگاران در لردگان افزود: این مرکز در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای و خدمات حوزه اجتماعی با همکاری مردم فعال شده است.
به گفته وی، خدمات قابل ارائه در این مرکز و همچنین سازمان بهزیستی به ۲ دسته تقسیم می شود که برخی خدمات به همه افراد مبتلا و برخی خدمات خاص افراد مبتلا تحت پوشش بهزیستی ارائه می‌شود.
وی اظهار داشت: مابقی افراد که نیازمند به حمایت هستند به دستگاه‌های متولی دیگر از جمله کمیته امداد ارجاع داده می‌شوند.
رضازاده، با تاکید بر اینکه تامین دارو، درمان و تشخیص برعهده وزارت بهداشت و خدمات مشاوره اجتماعی بر عهده بهزیستی است، افزود: فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری از این ویروس HIV یک اولویت است.
رضازاده گفت: هم‌اکنون ۳۲ هزار نفر مبتلا به ویروس HIV در کشور شناسایی شده است و یک و نیم برابر این آمار هنوز تشخیص داده نشده است.
وی گفت: ایدز یک بیماری است که علامت ندارد و افرادی که ریسک بیماری دارند از جمله تزریق ، رفتار پرخطر یا جراحی که نیاز به تزریق خون داشته باشد، باید برای تست HIV مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، نخستین مرکز جامع خدمات اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان روز سه‌شنبه آغاز به کار کرد.

روستای چنار محمودی در شهرستان لردگان در ۱۸۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و پیشتر جواب آزمایش HIVچند نفر مثبت اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.