نخست وزیر رژیم صهیونیستی از زمان استعفای «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» خود شخصا این سمت را در اختیار داشت.

به گزارش جماران؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز جمعه «نفتالی بنت» وزیر سابق آموزش و پرورش را به عنوان وزیر جنگ در کابینه خود منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری صفا فلسطین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از زمان استعفای «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» خود شخصا این سمت را در اختیار داشت.

شبکه های تلویزیونی ۱۲ و ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش دادند، تعیین بنت به عنوان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس دستیابی به تفاهماتی میان او و نتانیاهو انجام گرفت.

برخی گزارش ها حاکی است، حزب نفتالی بنت به حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی ملحق خواهد شد.

این گزارش می افزاید: نتانیاهو، نفتالی بنت را با هدف جلوگیری از پیوستن به حزب رقیب یعنی حزب «آبی و سفید» به این سمت منصوب کرده است.

بنابراین گزارش، پیش تر نتانیاهو «آوی دیختر» را به عنوان معاون وزیر جنگ در کابینه انتقالی خود منصوب کرده بود.

در بیست و دومین انتخابات کنست که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شد، ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری گانتس، ۳۳ کرسی را کسب کرد و حزب یسرائیل بیتنو تنها هشت کرسی را به دست آورد.

گانتس تنها ۱۲ روز دیگر فرصت دارد تا دولت ائتلافی با دیگر احزاب را تشکیل دهد، وی اول آبان ماه و پس از شکست دوباره نتانیاهو در تشکیل کابینه، از سوی «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شد.

در صورت ناکامی گانتس برای همراه کردن دیگر احزاب جهت تشکیل کابینه، انتخابات زودهنگام دیگری برای سومین بار در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.