رئیس جمهوری آمریکا عنوان داشت: نیروهای آمریکایی در مرحله نخست به مناطق دیگر منتقل می‌شوند اما در نهایت به آمریکا باز خواهند گشت.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، آمریکا به کردها تعهدی نداده است که تا ابد در سوریه باقی بماند.

به نقل از المیادین، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که آتش بس در سوریه برقرار است اما در موارد معدودی نیز آتش بس نقض شده است.

ترامپ تصریح کرد: آمریکا هرگز به کردها تعهدی نداده است که تا ابد در سوریه باقی بماند تا از آنها حمایت کند.

وی همچنین عنوان داشت: نیروهای آمریکایی در مرحله نخست به مناطق دیگر منتقل می‌شوند اما در نهایت به آمریکا باز خواهند گشت.

رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد: در صورتی که ترکیه رفتار و عملکرد درستی در سوریه نداشته باشد با تحریم‌ها و تعرفه‌ها رو به رو خواهد شد.

ترامپ همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا تعداد کمی از نیروهای نظامی خود را در سوریه و در نزدیکی مرز اردن باقی خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، اهالی شهر "قامشلی" واقع در شمال شرق استان "الحسکه" سوریه، کاروان نظامیان آمریکایی را حین خروج از این شهر به سمت عراق با پرتاب سنگ، گوجه فرنگی و سیب‌زمینی‌های گندیده بدرقه کردند.

این اقدام اهالی شهر قامشلی در اعتراض به مواضع آمریکا و تصمیم رئیس جمهوری این کشور مبنی بر عقب‌نشینی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد صورت گرفت.

اخیرا آنکارا و واشنگتن به توافقی برای تعلیق عملیات "چشمه صلح" دست یافتند که براساس آن منطقه امن در شمال سوریه باید تحت سیطره ارتش ترکیه باشد و کردها نیز از آنجا عقب‌نشینی کنند.

ترکیه از نهم اکتبر عملیاتی برون مرزی علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) در شمال شرق سوریه آغاز کرده و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد که با انتقادهای بین‌المللی گسترده‌ای روبرو شد.

عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه‌نظامیان داعشی از زندان‌های تحت کنترل کردها در شمال سوریه فرار کرده و دوباره خودشان را سازماندهی کنند. اما آنکارا این نگرانی‌ها را "بی‌اساس" می‌داند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.