مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه جریان های رسانه ای دنیا در سلطه آمریکا و عمدتا کشورهای انگلیسی زبان است، تاکید کرد: امروز مبارزه اصلی رسانه های کشورهای اسلامی، در فضای مجازی است.

به گزارش جماران؛ مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز مجاهده اصلی رسانه‌های اسلامی در فضای مجازی است، گفت: ما پیام و محتوا کم نداریم اما نکته مهم ترجمان آن به زبان امروز و بهره‌گیری از ابزارهای نوین و مناسب برای انتقال محتواست.

"سید ضیا هاشمی" روز جمعه در همایش "ظرفیت های ارتباطی و رسانه ای اربعین" در شهر کربلا افزود: رویداد عظیم عاشورای ۶۱ هجری، رویدادهای مهمی در طول تاریخ ایجاد کرده که انقلاب اسلامی ایران یکی از آنهاست و گفتمان این انقلاب متاثر از عاشورا شکل جهانی به خود گرفته است.

او این گفتمان را گفتمان عدالت طلبی، خدامحوری و ظلم ستیزی دانست و گفت مرزهای آن اکنون از ایران، عراق و غرب آسیا فراتر رفته و در آفریقا، آمریکا و اروپا هم مخاطب پیدا کرده که از عاشورای حسینی تغذیه فکری می کند.

هاشمی با بیان اینکه پیام عاشورا زنده است و دنیا را به عدالت و ظلم ستیزی فرا می خواند، اظهار کرد: وظیفه رسانه های معتقد به این مفاهیم، این است که متناسب و مناسب مخاطبان خود، روش و ابزار مناسب را بکار گیرند و به تعبیر رسول اکرم(ع) با مخاطب به زبان خودش سخن بگویند.

156705173

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه جریان های رسانه ای دنیا در سلطه آمریکا و عمدتا کشورهای انگلیسی زبان است، تاکید کرد: امروز مبارزه اصلی رسانه های کشورهای اسلامی، در فضای مجازی است.

هاشمی گفت: ما پیام و محتوا کم نداریم اما نکته مهم ترجمان آن به زبان امروز و بهره گیری از ابزترهای نوین و مناسب برای انتقال محتواست.

هاشمی همچنین در حاشیه همایش امروز در دیدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، از بسیج خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی برای پوشش گسترده کنگره اربعین در داخل و خارج کشور خبر داد و گفت که تلاش همکاران ما بازتاب وسیع و اثرگذاری داشته است.

او همچنین پیشنهاد داد که کنفرانس هایی در فضای رسانه با موضوعات جهان اسلام و اهل بیت در ایران برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین "غلامرضا اباذری" هم در این دیدار تلاش خبرگزاریهای ایرانی از جمله ایرنا را در انعکاس واقعیت ها و رویدادهای عراق موثر و مثبت ارزیابی کرد اما در عین حال گفت: بخشی از حقایق و تحولات عراق  به درستی در داخل ایران بازتاب پیدا نمیکند که باید سایر رسانه ها هم هوشیاری لازم را در این باره داشته باشند.

همایش "ظرفیت های ارتباطی و رسانه‌ای اربعین" از پنج روز پیش در شهرهای نجف و کربلا با حضور ۵۰ استاد دانشگاه های عراق و صاحبنظرانی از کشورهای کنیا، ساحل عاج، لبنان، یمن و ایران برگزار شد. این همایش به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین و مجمع اساتید کشور عراق برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.