دبیر ستاد برگزاری سی‌وچهارمین شب شعر عاشورایی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع شب شعر سال جاری "سوره‌های صغیر عاشورا؛ حضرت علی اصغر و عبدالله رضی" است، دو شیرخواره که در منابع تاریخی به حضور آنان در صحرای کربلا اشاره شده است.  

احد ده‌بزرگی با بیان اینکه شب شعر عاشورا امسال  ۱۷ و ۱۸ مهرماه  در شیراز برگزار خواهد شد،خاطرنشان کرد: با توجه به شخصیت حضرت علی‌اصغر (ع) پیش‌بینی می‌شود، در سال جاری بُعد عاطفی اشعار قوی باشد.

وی ابراز داشت: مهلت ارسال آثار به این شب شعر، به سنت هر ساله تا غروب روز عاشورا، ۱۹ شهریورماه جاری ادامه دارد و شاعران می توانند آثار خود را به آدرس رایانامه دبیر خانه دائمی شب شعر عاشورا به نشانی: Poemashoora@yahoo ارسال کنند.

پدر شعر آیینی فارس در خصوص تعداد و قالب اشعار نیز گفت: در ارسال اشعار از نظر تعداد، نوع و قالب هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ اما حتماً باید درباره موضوع اعلام‌شده باشد. 

وی همچنین به انتشار کتاب پیش‌کنگره این همایش اشاره کرد و افزود: به روال هرساله کتاب پیش‌کنگره با عنوان "سوره‌های صغیر عاشورا" به قلم دکتر محمدرضا سنگری منتشر  و از طریق شبکه داخلی مجموعه شب شعر عاشورا برای شعرای سراسر کشور ارسال شده است. 

ده‌بزرگی با بیان اینکه فایل پی‌دی‌اف این کتاب در فضای مجازی نیز قرار دارد، بیان کرد: سنگری با نثری ادبی و نگاهی تاریخی مفاهیم مربوط به این دو شخصیت را نوشته است تا شاعران با شناخت و معرفت سراغ این موضوع بروند. 

در سی‌وسومین دوره این شب شعر، ۴۳۰ شعر از ۲۰۰ شاعر برجسته به دبیرخانه ارسال شد که با نظر هیات داوران ۲۴ شعر از این تعداد با عنوان برگزیده معرفی شدند. 

شب شعر عاشورایی شیراز به‌عنوان قدیمی‌ترین حرکت آیینی در ادبیات جمهوری اسلامی از سال ۱۳۶۲ توسط شاعران شیرازی آغاز به کار کرد، دوره‌هایی از این جشنواره در شهرهای رامسر، مشهد، قم، بوشهر، شیراز و کربلا برگزار شده است.

۹۸۸۵ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.