حجت الاسلام علی‌عبداللهی در جمع کارکنان اداری و قضایی دادگستری یزد افزود: قیام سیدالشهدا(ع) زمینه‎ای را فراهم کرد تا استعداد مقابله با ظلم و فساد شکوفا شود و الگویی برای حق‎خواهی و حق‎طلبی وجود داشته باشد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری یزد ، وی ادامه داد: افرادی که حادثه کربلا را رقم زدند در حسب ظاهر خود را پیروز میدان تلقی می‎کردند اما آنچه تجلی یافت پیروزی مسلَّم آرمان حق و مقابله با ظلم بود.

این مسئول ، فراموشی دین، توحید و معنویت و فاصله گرفتن از هدایت‎های رسول اکرم(ص) در کنار تبعیت از هوای نفس و دنیاطلبی را عامل رویارویی افراد به ظاهر دیندار و ظاهر‎الصلاح در برابر سیدالشهدا(ع) ذکر کرد و گفت: وقتی که دین و دیانت عمیق نباشد و افراد با مادیات هم‎زیست شوند و دنیا‎طلبی و شهوت‎پرستی داشته باشند، در فاصله کوتاهی از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) در برابر دیانت مجسم و معنویت کامل یعنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‎ایستند.

عبداللهی ، قیام سیدالشهدا(ع) و جریان عاشورا را دانشگاهی برای هدایت انسان‎ها به واقعیت‎ها و حرکت به سمت حقایق دانست و بیان داشت: هرچه بیشتر از این الگوی تاریخی می‎گذرد تأثیر آن بر بشریت بیش از پیش می‎شود تا انسان‎ها را به سمت حقانیت رهنمون سازد.

وی ، شاخص‎ترین مبدأ حیات تاریخی برای پیاده‎سازی مکتب توحیدی در عصر حاضر را انقلاب اسلامی اعلام کرد و اظهار داشت: زحمات هزار ساله علمای شیعه این زمینه را فراهم ساخت تا در عصر حاضر شخصیتی وارسته، شجاع و جسور اقدام به برپایی نهضتی کند که در عرصه هستی فراگیر شده است.

رئیس سازمان حفاظت قوه قضائیه تصریح کرد:  امروز در اقصی نقاط عالم توجه و بصیرت به مکتب تشیع روز به روز در حال افزایش است که شاید تعجبی نداشته باشد به زودی زود از مأذنه حتی مقتدر‎ترین کشورهای فاسد، ندای اشهد ان لااله‎الا‎الله و اشهدان‎محمد‎رسول‎الله به گوش برسد.

عبداللهی گفت: وضعیت دنیای امروز استکبار با دوره امویان تفاوت زیادی ندارد؛ آن روز امویان با ضرب شمیر و نعل اسبهایشان نیات شوم خود را دنبال می‎کردند و امروز فضای مجازی و دوربین‎های مختلف فاسد کارتل‎ها و تراست‎های مستکبرین که ادعاهای سردمداری دهکده جهانی و سروری عالم هستی را دارند، مقاصد باطل خود را دنبال می‎کنند.

وی تأکید کرد: وعده الهی در از بین رفتن باطل و بروز حق در حال تحقق است، حتی اگر افرادی در لباس دین و روحانیت به جای توسل و تمسک به خدای عز وجل، کرنش و تسلیم در برابر کدخدا را نجوا کنند.

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.